תפריט

מחפשים קורס הכנה לכיתה א'? יש לנו בדיוק את מה שאתם צריכים!

קורס הכנה לכיתה א’ אינטראקטיבי לרכישת מודעות פונולוגית וראשית קריאה!

למידה חוויתית ועצמאית!

  • סרטוני אנימציה
  • שירים לימודיים
  • מצגות ויזואליות
  • משחקים
  • דפי עבודה
5/5

קורס הכנה לכיתה א’ הוא קורס דיגיטלי ואינטראקטיבי מבית EZToddler, בו הילדים יפתחו מודעות פונולוגית וירכשו את יסודות הקריאה. הקורס מותאם לעבודה עצמאית, בצורה כיפית וקלילה עם סרטונים, שירים, משחקים ודפי עבודה והוא מתאים לגילאי 4-6 והוא נותן מענה לחלק השפתי בעבודת ההכנה לכיתה א’.

הקורס מתאים ומונגש גם להוראה מותאמת (מתקנת) לילדים עם לקויות למידה ולתלמידי חינוך מיוחד בפרט.

שאלות ותשובות בנושא קורס הכנה לכיתה א'

הכנה לכיתה א’ הוא תהליך בו אנו מכינים את הילד ברמה הלימודית, הרגשית והתנועתית לקראת העליה לכיתה א’ כדי שיוכל לצלוח בקלות את השינויים המהותיים הצפויים לו במעבר מהגן לבית הספר ובכדי שלא יצבור פער לימודי וחברתי שיהיה קשה להשלים לאחר מכן.

מבחינת מיומנויות לימודיות שצריך לדעת לכיתה א’, אפשר לחלק את הלימוד לשלושה נושאים:

  • מוכנות שפתית
    מבחינת לימודי שפה, צריכה להיות לילד מודעות פונולוגית (חלוקת מילה להברות וצלילים), להכיר את האותיות וצליליהן, לזהות חרוזים ולהרכיב משפטים תוך שימוש באוצר מילים הכולל מילים נרדפות, הפכים, דימויים ועוד). 

  • מושגי יסוד בחשבון
    מבחינת לימודי חשבון הילד צריך להכיר את המספרים מ1 עד 10, לכתוב אותם, לספור ולמנות אותם וכן להכיר צורות בסיסיות כמו מרובע, משולש וכן הלאה

  • מוכנות קוגנטיבית
    מיומנויות לימודיות נוספות בהן הילד צריך לשלוט לקראת כיתה א’ הן יכולת מיון ומציאת מכנה משותף וכן היכרות עם יחסי גודל ומרחב.

במסגרת ההכנה לכיתה א’ מתמקדים בעיקר ב4 תחומים

  •  יכולת קוגנטיבית
    זאת אומרת יכולת מחשבתית במסגרתה מפתחים את היכולת הלימודית בנושאי שפה, חשבון וכן את הזיכרון ויכולות הריכוז וההקשבה
  • יכולת מוטורית
    זאת אומרת יכולות תזוזה ושליטה בגוף במסגרתן נוודא שהילד יכול לעשות פעולות כדוגמת אחיזת עיפרון בצורה נכונה, שימוש במספריים וכלים אחרים. נוודא כי הילד יכול לשבת בצורת נכונה כך שהגוף שלו לא יתעייף בישיבה ממושכת וכן נוודא כי הילד יודע לזהות צורות ועזרים ולהעתיק  אותן וכן נוודא כי הילד יכול להתמצא ולהתארגן במרחב 
  • הכנה רגשית לכיתה א’
    במסגרתה מלמדים את הילד לקראת מה הוא הולך. נלמד על ההבדלים בין הגן לבית הספר, על החוקים והדמויות הפדגוגיות אותן יפגוש וכן הילד ילמד איך להתמודד עצמאית עם משימות ואיך להתמודד עם תסכולים ולחץ.
  • הכנה חברתית לכיתה א’
    במסגרתה נחזק את היכולות החברתיות של הילד, הוא ילמד איך לעבוד בקבוצה, לשתף פעולה עם אחרים וכן איך להכיל אחרים ולעיתים לוותר  על רצונו או על סיפוקו המיידי לטובת האחר.

קורס הכנה לכיתה א’ הוא לא חובה אך הוא רצוי בהחלט. בעידן הפוסט קורונה, נוצרו פערים רבים שהילדים ומורי כיתה א’ מתקשרים לגשר עליהם ובקורס הכנה לכיתה א’ הילדים מקבלים כלים להתמודדות עם המסגרת הלימודית החדשה אליה הם צפויים להכנס. לכן עבור הורים להם אין את היכולת להכין את ילדם לכיתה א’ בעצמם, קורס הוא הפיתרון האולטימטיבי. ישנם קורסים מסוגים שונים וניתן לבחור את הקורס המתאים לאורח החיים של המשפחה.

מחירי קורס הכנה לכיתה א’ נעים בין 300 שקלים לאלפי שקלים בהתאם לסוג הקורס ואורכו כיוון שישנם כמה סוגים של קורסי הכנה לכיתה א’:

  • מחירי קורס הכנה פיזי לכיתה א’ (חוג) נעים בין 1000 ל6000 שקלים. המחיר תלוי בכמות הילדים המשתתפים בקורס ובעיקר בכמות שעות הלימוד בקורס (בדר”כ הוא מדובר במסגרת של 10 שעות שבועיות במסגרת של בין שבועיים לחודש).

  • מחירי קורס הכנה אישי לכיתה א’ (שיעור פרטי) נע באיזור 250-500 שקלים לשיעור של שעה, כאשר לרוב יש צורך במינימום של 10 שיעורים

  • מחירי קורס דיגיטלי לכיתה א’ מתחילים ב300-400 שקלים ותלויים בזמן הגישה לקורס וכמובן כמות התוכן שבו ואיכותו.

יש לא מעט יתרונות בקורס דיגיטלי להכנה לכיתה א’. הנה כמה מהם:

  • המחיר כמובן. מדובר בעשירית ממחיר של קורס פיזי להכנה לכיתה א’.
  • הקורס זמין תמיד ואינו תלוי בגורמים אחרים כמו זמינות המדריך או בכמות הנרשמים לקורס וכמו כן אין צורך לחכות לתקופת קורסי ההכנה לכיתה א’ שהיא חופשת הפסח או החופש הגדול כדי לעשות אותו אלא הקורס זמין כל השנה.
  • בקורס דיגיטלי ניתן להתמקד בנושאים בהם הילד מתקשה ואנו לא כבולים ללו”ז או סדר למידה מסויים.
  • ניתן לעשות אותו בזמנכם הפנוי כשנוח לכם.
  • לקורס דיגיטלי ניתן להכנס מכל מכשיר עם אינטרנט ומכל מקום, בבית על מחשב או כדי להעביר את הזמן בתור לרופא עם טאבלט או לעשות תרגול לפני השינה עם סמארטפון.

להורים להם יש זמן ורצון להכין את הילד לכיתה א’ בבית זה בהחלט אפשרי! לשם כך צריך כאמור זמן פנוי, לרשום לעצמכם את נושאי הלמידה שציינו בתשובה לשאלות “מה צריך לדעת לכיתה א'” ו”סילבוס הכנה לכיתה א” ולחפש על כך מידע בגוגל. המידע יכול להגיע במספר דרכים:

עוד לא מכירים את שיטת הלימוד הייחודית של EZToddler?

בכל התכנים של איזיטודלר יש דגש גדול על ויזואליות שתמשוך את העיניים של הילדים עם דמות עיפרון שמדברת עם הילדים בגובה העיניים ומסבירה להם את התוכן בצורה קלילה וכיפית עם סרטוני אנימציה הכוללים הסבר, שירים ותרגול.

הנה כמה סרטונים שימחישו לכם את אופי העברת התכנים והלך הרוח הלימודי.

שיר סימני הניקוד

הכרת האות א'

שיר האותיות הדגושות והרפות

מה קורס ההכנה שלנו לכיתה א' כולל?

הקורס מלמד כל מה שצריך לדעת בנוגע להתחלת לימודי קריאה לפני עליה לכיתה א’.

הקורס מתמקד בנושאי מודעות פונולוגית כמו הכרת מבנה המילה, הברות, אותיות, עיצורים וצלילים פותחים וסוגרים וכן הכרת האותיות, שמן, צלילן וצורות כתיבתן. בנוסף נדבר גם על נושאים מתקדמים יותר כדי להקל על ילדכם בהמשך כדוגמת הכרת ההבדלים בין אותיות דגושות ורפות וכן הכרת סימני הניקוד, והכל עם סרטוני אנימציה צבעוניים ומושכים.

כל שיעור בקורס מתמקד בנושא אחד וכולל שלל צורות למידה ביניהן:

  • סרטוני אנימציה צבעוניים ומזמינים הכוללים הסברים ודוגמאות
  • שירים לימודיים וקליטים במיוחד ללימוד כיפי אותם הילדים יזמזמו גם בהמשך.
  • מצגות צבעוניות לשינון ויזואלי
  • פעילויות אונליין לתרגולים שונים.
  • דפי עבודה וצביעה להדפסה.

הקורס הוא למעשה קורס מוכנות שפתית שהוא החלק העיקרי בהכנה לכיתה א’. מדובר בקורס מפורט, מזמין וממצה, המכיל עזרי לימוד רבים המונגשים למגוון רחב של תלמידים ומשולבים בו תרגולים רבים המגיעים בצורה מזמינה לילדים שתגרום להם לרצות ללמוד בעצמם!

למה לבחור דווקא בקורס ההכנה לכיתה א' של EZToddler?

EZToddler הוא מותג שקם מתוך ניסיון אישי וצורך אמיתי של הורים לתוכן מונגש “שידבר” אל הילדים. התכנים בו נבחרו לאחר ניסיון אישי ולאחר התייעצות עם מורים רבים שהם עצמם משתמשים בתכנים שלנו בצורה שוטפת בכיתות הלימוד כך שהילדים כבר מכירים ואוהבים את דמות העיפרון שמלווה את כל הסרטונים והתכנים ורק מחכים לתכנים חדשים מה שיגרום להם לא רק לא להשתעמם מהקורס אלא גם לעשות אותו בשמחה.

אנו מאמינים כי תוכן צריך להיות פשוט, קל להבנה ומזמין (או בקיצור: פק”מ 😉 ). לכן הקורס שלנו שמתמקד במוכנות שפתית כחלק מההכנה לכיתה א’, הוא קורס מפורט, מזמין וממצה, המכיל עזרי לימוד רבים המונגשים למגוון רחב של תלמידים ומשולבים בו תרגולים רבים המגיעים בצורה שתדבר אליהם לילדים שתגרום להם לרצות ללמוד!

המעבר מהגן לכיתה א’ הוא לא מעבר פשוט ובתקופת הקורונה, הוא מסובך עוד יותר. כיוון שכך, כתבתי מאמר שלם ומקיף בנושא הכנה לכיתה א’, אבל עקרונית, הדבר העיקרי שהילד צריך הוא לפתח מודעות פונולוגית ושמיעתית וכן מיומנויות בחשבון הכוללת את הכרת המספרים וכתיבתם וכן זיהוי סימני החשבון, הכרת צורות בסיסיות.

בנוסף צריכות להיות לילד מיומנויות התפתחותיות נוספות של זיכרון לטווח קצר וארוך, הבנת יחסים ומיון וכמובן יכולות של מוטוריקה קלה וגסה ומיומנויות חברתיות.

בזמן שעל המיומנויות החברתיות ועניני המוטוריקה יהיה קשה מאוד לעבוד דרך המחשב, בנושאים הלימודיים זה דווקא אפשרי בהחלט אך כיוון שהילדים לא בדיוק רוצים ללמוד בעצמם, הכנו עבורם קורס מסודר המכיל את כל מה שילדך אמור/ה לדעת בנושאי מודעות פונולוגית ברמה הלימודית לפני ההגעה לכיתה א. הקורס מועבר בצורה כיפית ומונגשת.

רוצים לראות איך נראה הקורס מבפנים? קבלו טעימה

מה מורים, גננות והורים אומרים על התכנים שלנו?

לחצו על התמונות כדי לגלות

איך נרשמים לקורס?

זה פשוט! בוחרים את התוכנית המתאימה לצרכים שלכם ומתחילים ללמוד!

מנוי ל-3 חודשים

בעלות 85 לחודש במקום 150

מנוי חצי שנתי

בעלות 70 לחודש במקום 130

החבילה המשתלמת ביותר

מנוי שנתי

בעלות 75 לחודש במקום 140

 

מלאו את הפרטים לקבלת קוד הקופון

נשמע טוב אבל אתם רוצים עוד פרטים? מלאו את הפרטים ואחזור אליכם עם תשובות לכל השאלות!

רוצים לקבל עוד תכנים להכנה לכיתה א' ולהתייעץ עם הורים אחרים?

בקבוצת ההכנה לכיתה א נשתף בתכנים בנושא מודעות פונולוגית, חשבון ושאר תכנים שיעזרו לילדכם לצלוח את המעבר לכיתה א’ בקלות עם סרטוני אנימציה ודפי עבודה וכאן תוכלו להתייעץ עם הורים נוספים.

קבוצה נוספת להכנה לכיתה א לכל מי שלא הצליח להצטרף לקבוצה #1 כי היא מלאה. בקבוצה זו מפורסמים אותם תכנים שמפורסמים בקבוצה #1

כדאי להצטרף גם לקבוצת הפייסבוק שמשמשת כמעין מחסן בו ניתן לערוך חיפוש על תכנים שהועלו עוד לפני שהצטרפתם. בקבוצה זו נפתח דיונים, תוכלו להתייעץ ונשתף בה תכנים לימודיים וחינוכיים נוספים.

בקבוצה זו ישותפו בדיוק אותם תכנים כמו בקבוצה הרגילה, אך זו קבוצה שקטה ללא דיונים עבור אלה שפחות בעניני התייעצויות וחפירות 😉

מוכנות והכנה לכיתה א עם EZToddler
קבוצת קורס הכנה לכיתה א' בפייסבוק

אהבתם?
מכירים מישהו שזה יעניין אותו?
שתפו איתו את המאמר!

בְּרוּכִים הַבָּאִים לְקוּרְס הַהֲכָנָה לְכִתָּה א'