תפריט

תוכן שיווקי: סדנה פרקטית ליצירת תוכן לעסקים

סדנת יצירת תוכן שיווקי לקידום עסקי היא סדנה המיועדת לעסקים ועצמאים בה נלמד לייצר תוכן  שיווקי מסוגים שונים ברמה הפרקטית עבור הפלטפורמות השונות המיועד לקידום העסק. בסדנה נדבר על סוגי התוכן השונים, למה ולמי הוא מיועד, לאן ניתן להעלות אותו ואיך אפשר למקסם את ה”רווח” ממנו. נלמד איך להשתמש בתוכן שיווקי כדי לקדם את העסק בצורה אורגנית ואיזה תוכן מתאים לקידום ממומן וכן נקבל כלים פרקטיים (ולרוב גם חינמיים) ליצירת תוכן מבלי להוציא אלפי ועשרות אלפי שקלים על ציוד וספקים.

תוכן עניינים

מהו תוכן שיווקי

תוכן שיווקי הוא למעשה כל תוכן שעולה על דעתכם, שיכול להביא חשיפה לעסק שלכם והוא חלק מהותי בכל עסק. הוא עוזר לקדם את המוצרים והשירותים של העסק ומהווה גם דרך ליצור אינטראקציה עם לקוחות. ניתן להשתמש בתוכן ובמיוחד בתוכן דיגיטלי בדרכים רבות ושונות. לדוגמה: הוא יכול לשמש לשיווק בדוא”ל, מאמרים ופוסטים בבלוג, פוסטים במדיה חברתית או דפי אינטרנט ובכלל יכול להביא הרבה תנועה וחשיפה לעסק. הדבר החשוב ביותר ביצירת תוכן שיווקי הוא שהוא צריך להיות מרתק ומעניין את הצופה. הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא על ידי מתן מידע בעל ערך (חינוכי, בידורי, רגשי ועוד) שהלקוח יוכל להשתמש בו או לחלוק עם אחרים. 

למעשה, יצירת תוכן היא טכניקה חשובה ואולי האפקטיבית ביותר לשיווק באינטרנט שמאפשרת לעסקים להשיג את המטרות השיווקיות שלהם ולקדם את הפעילות המסחרית שלהם על ידי הפצת מאמרים מקצועיים או לימודיים, סרטוני וידאו, פוסטים ברשתות החברתיות וכו’. יצירת תוכן שיווקי מאפשרת לעסקים להשיג חשיפה ולקוחות באמצעות פרסום תוכן המעניין ומועיל לקהלי היעד המתאימים למוצרים או שירותים שהם מפרסמים.

לא בא לך על מאמר אלא על סדנה ליצירת תוכן שיווקי? מלא/י פרטים ואחזור אליך

ארבעת סוגי התוכן העיקריים

תוכן שיווקי כתוב

תוכן כתוב הוא למעשה כל תוכן לקריאה שמופץ לצורך העברת מידע, רעיונות ואפילו מחשבות. למעשה תוכן כתוב נועד לבטא כמעט כל דבר (לראייה המשפט המוכר מהפייסבוק שמניע אותנו לכתוב: “על מה אתה חושב”). תוכן כתוב כולל כמובן מאמרים אך גם פוסטים בבלוג, עמודים באתר האינטרנט שלכם, ספרים, מאמרי חדשות ועוד. ניתן למצוא תוכן כתוב בפלטפורמות שונות, לרבות אתרי אינטרנט, מדיה חברתית וכן מדיה מודפסת (מן הסתם). תוכן כתוב הוא דרך מצויינת לאפשר לאנשים ללמוד ולעסוק במגוון נושאים והוא ממלא תפקיד משמעותי באופן שבו אנו מתקשרים ומשתפים מידע.

יש לא מעט סוגים של תוכן כתוב שניתן להשתמש בהם כדי לקדם את העסק וליצור עבורו חשיפה:

  • פוסטים בבלוג: בלוגים הם דרך מצוינת לשתף מידע על העסק והתעשייה שלך, ויכולים לעזור למשוך לקוחות פוטנציאליים.
  • פוסטים ברשתות החברתיות: עדכונים שוטפים בפלטפורמות המדיה החברתית כמו פייסבוק, אינסטגרם וגם טוויטר ולינקדאין יכולים לעזור לקדם את העסק שלך ולשמור על מעורבות הקהל שלך.
  • ניוזלטר: ניתן להשתמש בניוזלטרים בדוא”ל כדי לעדכן את הקהל שלך לגבי מוצרים או שירותים חדשים, אירועים ועדכונים אחרים מהעסק שלך.
  • דפי נחיתה: דפי נחיתה הם דפי אינטרנט עצמאיים שנועדו ללכוד לידים או לקדם מוצר או שירות ספציפיים. לרוב הם כוללים הסבר משכנע על המוצר או השירות וכמובן קריאה לפעולה.
  • דפי מוצר: דפי מוצר דומים לדפי נחיתה, אך נועדו במיוחד כדי לשכנע את הקורא לבצע רכישה.
  • הודעות לעיתונות: הודעות לעיתונות הן הצהרות כתובות המספקות מידע על אירועים או מוצרים ראויים לחדשות הקשורים לעסק שלך. ניתן להשתמש בהם כדי ליצור סיקור תקשורתי ולמשוך לקוחות פוטנציאליים.
  • ספרים אלקטרוניים: ספרים אלקטרוניים הם ספרים דיגיטליים שניתן להוריד ולקרוא במחשב או במכשיר נייד. הם יכולים לשמש כדי לספק מידע בעל ערך לקהל שלך ולקדם את העסק שלך.
  • מאמרים: מאמרים הם מסמכים מעמיקים (ממש כמו המאמר הזה), מבוססי מחקר המספקים מידע על נושא ספציפי. הם משמשים כדי להפגין את המומחיות שלך ולבסס את העסק שלך כמוביל בענף שלך.

תוכן וידאו

תוכן וידאו מתייחס לכל סוג של חומר המבוסס על וידאו כמו סרטים, תוכניות טלוויזיה, סרטונים מקוונים ומודעות וידאו, שנוצר ומופץ במטרה לבדר, לחנך או ללמד. בעידן הדיגיטל זהו התוכן החשוב והמניע ביותר לקוחות ולמעשה רוב המדיות החברתיות היום נותן את החשיפה הכי גדולה לתוכן וידאו. תוכן וידאו יכול להגיע בצורות שונות כמו צילום חי,  אנימציה או שילוב של שניהם. תוכן וידאו הוא דרך פופולרית יותר ויותר עבור אנשים לצרוך מידע ובידור והוא הפך לחלק מרכזי בנוף המדיה.

גם בתחום תוכן הוידאו יש המון סוגים של תוכן וידאו שבהם ניתן להשתמש כדי לקדם את העסק שלך:

  • הדגמות מוצר: הדגמות מוצר מאפשרות לך להציג את המוצרים שלך בפעולה ולהדגיש את התכונות והיתרונות שלהם.
  • מדריכים וסרטוני הדרכה: מדריכים וסרטוני הדרכה יכולים לעזור ללמד את הקהל שלך על השימוש במוצרים או השירותים שלך והם דרך מצוינת לבנות אמון ולבסס את עצמך כמומחה בתחומך.
  • המלצות של לקוחות: המלצות של לקוחות או בלשון העם: “טסטמוניאלס”, הן דרך יעילה להציג חוויות אמיתיות של אנשים שהשתמשו במוצרים או בשירותים שלך והן יכולות לעזור לבנות אמון ואמינות.
  • מאחורי הקלעים: צילומי מאחורי הקלעים יכולים לעזור לתת לקהל שלך מבט על כל מה שקורה בעסק שלך. על תהליכים, על העובדים ועל ההווי והם עוזרים מאוד לחיבור בין הלקוחות לעסק שלך.
  • סרטוני הסבר: סרטוני הסבר הם סרטונים קצרים שמסבירים מושג או רעיון בצורה קלה להבנה. הם יכולים להיות דרך מצוינת להציג את העסק או המוצרים שלך לקהל חדש.
  • שידורים חיים: סרטוני לייב מאפשרים לך להתחבר לקהל שלך בזמן אמת והם דרך מצוינת ליצור עניין ומעורבות.
  • סקירות מוצר: סרטונים של סקירת מוצרים (לא בהכרח שלך) יכולות להיות דרך יעילה לבנות אמון ואמינות עם לקוחות פוטנציאליים וזו גם דרך מצויינת להשוואות בין מוצרים קיימים למוצרים שלך ולהביא אותם לתודעה.

דוגמאות לתוכן וידאו

סרטון הדרכה: איך להוסיף כתוביות לסרטון יוטיוב
סרטון הדרכה: איך להוסיף כתוביות לסרטון יוטיוב
שידורים חיים: וובינר הדרכה ליצירת סרטונים
שידורים חיים: וובינר הדרכה ליצירת סרטונים

תוכן גרפי

תוכן גרפי מתייחס לכל סוג של חומר ויזואלי שאינו זז, לדוגמה: תמונות, דיאגרמות ותרשימים, אינפוגרפיקה ועוד. לעתים קרובות נעשה שימוש בתוכן גרפי להעברת מידע מורכב בצורה נגישה ומושכת יותר מבחינה ויזואלית, או כדי להוסיף עניין ויזואלי לתוכן כתוב. בעבר פלטפורמות כמו אינסטגרם ופינטרסט התבססו על תוכן גרפי אך היום, כאמור, נותנים יותר דגש על תחום תוכן הוידאו.

תכנים גרפים מיוצרים בדרך כלל באמצעות תוכנות גרפיות, כמו Adobe Photoshop או Illustrator, וניתן להציג אותו בפורמטים שונים, כגון תמונות סטטיות או גרפיקה אינטראקטיבית.

תחום הגרפיקה הוא תחום ענק שניתן לקחת אותו לכל כך הרבה כיוונים וצורות של שיווק, אבל הנה כמה דוגמאות של תוכן שיווקי בגרפיקה בו ניתן להשתמש כדי לקדם את העסק.

  • אינפוגרפיקה: אינפוגרפיקה היא ייצוג חזותי של מידע, נתונים או רעיונות, וניתן להשתמש בה כדי להציג מידע מורכב בפורמט מושך ויזואלי וקל להבנה.
  • עיצוב פוסטים לרשתות החברתיות: ניתן להשתמש בגרפיקה ליצירת פוסטים וסיפורים מרתקים בפלטפורמות כמו אינסטגרם, פינטרסט ופייסבוק.
  • מצגות: ניתן להשתמש בגרפיקה ועיצובים כדי ליצור מצגות מושכות ויזואלית המציגות את המוצרים, השירותים או הרעיונות שלך.
  • עיצוב לחוברות ופליירים: חוברות ופליירים הם חומרים מודפסים (או דיגיטליים) המספקים מידע על העסק, המוצרים או השירותים שלך וניתן להשתמש בהם כדי לקדם את העסק שלך ללקוחות פוטנציאליים.
  • פרסומות: פרסומות יכולות לשמש לקידום העסק, המוצרים או השירותים שלך במדיה המודפסת כגון מגזינים, עיתונים ועלונים וכן במדיה הדיגיטלית.
  • אריזת מוצר: אריזת מוצר יכולה להיות כלי שיווקי רב עוצמה וניתן להשתמש בה כדי להציג את המותג והמוצרים שלך ללקוחות פוטנציאליים.
  • לוגו: גם הלוגו הוא סמל ויזואלי המייצג את העסק שלך וניתן להשתמש בו באתר האינטרנט שלך, בכרטיסי ביקור, בפרופילי מדיה חברתית וחומרי שיווק אחרים.

דוגמאות לתוכן גרפי שיווקי

דוגמה לפרסומת גרפית: פלייבקס - קטלוג פלייבקים איכותיים
דוגמה לפרסומת גרפית: פלייבקס - קטלוג פלייבקים איכותיים
דוגמה לתוכן גרפי - עיצוב פוסט לרשתות החברתיות
דוגמה לתוכן גרפי - עיצוב פוסט לרשתות החברתיות
קורס הכנה לכיתה א
דוגמה לתוכן גרפי - פרסומת לקורס הכנה לכיתה א'

תוכן אאודיו

תחום התוכן השיווקי האחרון הוא האהוב עלי במיוחד והוא כמובן תחום האאודיו ממנו אני מגיע במקור. תוכן אאודיו הוא כל תוכן שנועד להאזנה בלבד כמו מוזיקה, פודקאסטים, ספרי אאודיו וכו’. כמו תוכן הוידאו, גם הוא נוצר כדי לבדר, לחנך או ללמד. הפלטפורמות המוכרות ביותר לאאודיו הן ספוטיפיי ואפל מיוזיק, אך ישנן המון פלטפורמות נוספות כמו קלאב האוס שהוקמו במיוחד לצרכני תוכן אאודיו. גם בתחום תוכן האאודיו יש כמה סוגים של תוכן שמאפשרים לקדם את העסק שלך בצורה מצויינת:

  • פודקאסטים: פודקאסט הוא מעין מיני תוכנית רדיו – תוכנית שמע שניתן להאזין לה במחשב או בסמארטפון. אפשר ליצור פודקאסט משלך כדי לשתף מידע על העסק והתעשייה שלך ואפשר גם להתארח בפודקאסט של מישהו אחר כדי לקדם את עצמך או את העסק שלך. את הפודקאסט ניתן להעלות לאתר שלך או לחנויות המוזיקה כדוגמת ספוטיפיי.
  • ראיונות: ניתן לערוך ראיונות ברדיו או בטלוויזיה ולאחר מכן לשתף אותם באתר האינטרנט שלך או ברשתות החברתיות.
  • מוזיקה: אם העסק שלך קשור לתעשיית המוזיקה, אתה יכול להשתמש במוזיקה כדי לקדם את העסק שלך ולתקשר עם הקהל שלך בדרכים יצירתיות.
  • ג’ינגלים, קריינויות ופרסומות: ניתן להשתמש בג’ינגלים כדי לקדם את העסק שלך בפלטפורמות רדיו או סטרימינג.
  • גרסאות אאודיו של פוסטים או מאמרים בבלוג: גרסת אאודיו של תוכן כתוב יכולה להיות דרך מצוינת להגיע לקהל רחב יותר, במיוחד אלה שמעדיפים להאזין במקום לקרוא (בנסיעה לדוגמה)
  • גרסאות אאודיו של ספרים אלקטרוניים: בדומה לגרסאות אאודיו של פוסטים או מאמרים בבלוג, הקלטת גרסה קולית של ספרים אלקטרוניים שכתבתם יכולה להיות דרך מצוינת להגיע לקהל גדול יותר ולקדם את העסק שלך.
  • קריינות למצגות או סמינרים מקוונים: הוספת קריינות למצגות או סמינרים מקוונים היא דרך שימושית לשתף מידע על העסק שלך, לתפוס את תשומת הלב של הקהל וליצור מעורבות גדולה יותר.

דוגמאות לתוכן אאודיו

דומה לתוכן אאודיו - פודקאסט: שכונת השנקל
דוגמה לתוכן אאודיו - ג'ינגל לחברת AllJobs
דוגמה לתוכן אאודיו - ראיונות: ראיון עם הנרי בצאת אלבומו עם ריטה

13 סיבות בגללן עסק צריך לייצר תוכן שיווקי

  • הגברת המודעות למותג
    יצירת תוכן שיווקי מאפשרת לעסקים להגיע לקהל רחב יותר ולהגביר את המודעות למותג שלהם. על ידי יצירה ושיתוף עקבי של תוכן בעל ערך ורלוונטי, עסקים יכולים לבסס את עצמם כמובילי מחשבה בתעשייה שלהם ולמשוך לקוחות נוספים.
  • קידום המותג במנועי החיפוש
    יצירת תוכן איכותי ועתיר מילות מפתח יכולה לעזור לשפר את הדירוג של העסק במנועי החיפוש ולהגדיל את הסיכוי שהאתר של העסק יופיע בראש תוצאות החיפוש כאשר לקוחות יחפשו מונחים רלוונטיים. זה יכול להוביל ליותר תנועה לאתר ובסופו של דבר ליותר לקוחות.
  • יצירת קשר עם לקוחות
    על ידי יצירת תוכן שיווקי בעל ערך ורלוונטי ללקוחות, עסקים יכולים לתקשר איתם ולבנות אמון ונאמנות. זה חשוב במיוחד עבור עסקים קטנים המסתמכים על לקוחות חוזרים והפניות מפה לאוזן.

  • המרת לידים ללקוחות
    יצירת תוכן שיווקי שמתייחס לשאלות וחששות נפוצים יכולה לעזור לעסקים להמיר לידים ללקוחות על ידי מתן מידע שעוזר ללקוחות פוטנציאליים לקבל החלטות מושכלות לגבי מוצרים או שירותים.

  • בידול מהמתחרים
    על ידי יצירת תוכן ייחודי ואיכותי באופן עקבי, עסקים יכולים לבדל את עצמם מהמתחרים שלהם ולהתבלט בשוק צפוף. זה יכול להיות חשוב במיוחד עבור עסקים בתחומים תחרותיים.

  • בניית אוטוריטה וביסוס סמכות ואמינות
    על ידי יצירת תוכן אינפורמטיבי ושימושי, עסקים יכולים לבסס את עצמם כאנשי מקצוע ואוטוריטות בתחומם ולבנות אמינות מול לקוחות פוטנציאליים.

  • בניית קשרים עם לקוחות ולקוחות פוטנציאליים
    על ידי יצירת תוכן מרתק ואינפורמטיבי, עסקים יכולים לבנות קשרים עם הלקוחות והלקוחות הפוטנציאליים שלהם ולטפח תחושת קהילה. גם זה חשוב במיוחד עבור עסקים המסתמכים על לקוחות חוזרים והפניות.

  • יצירת לידים
    יצירת תוכן שיווקי באיכות גבוהה יכולה לעזור לעסקים לייצר לידים על ידי משיכת לקוחות פוטנציאליים לאתר האינטרנט שלהם במטרה לתת להם מידע בעל ערך שעוזר להם לקבל החלטות רכישה מושכלות.

  • שימור הלקוחות
    על ידי יצירה ושיתוף עקבי של תוכן בעל ערך ורלוונטי, עסקים יכולים לשפר את שימור הלקוחות על ידי שמירה על מעורבות ומידע על המוצרים והשירותים שלהם.

  • שיפור חווית הלקוח
    יצירת תוכן שיווקי שמתייחס לשאלות וחששות נפוצים יכולה לשפר את חווית הלקוח על ידי מתן המידע הנחוץ ללקוחות כדי לקבל החלטות מושכלות לגבי מוצרים או שירותים. זה יכול להוביל להגברת שביעות הרצון והנאמנות של הלקוחות.

  • יצירת נאמנות לקוחות
    על ידי יצירה ושיתוף עקבי של תוכן בעל ערך ורלוונטי, עסקים יכולים להגביר את נאמנות הלקוחות על ידי הפגנת המומחיות והמחויבות שלהם ללקוחותיהם

  • מעורבות הלקוחות
    יצירת תוכן מרתק, כגון סרטונים אינטראקטיביים או חידונים, יכולה לעזור לעסקים לשפר את מעורבות הלקוחות ולהשאיר את הקהל שלהם מתעניין במוצרים ובשירותים שלהם.

  • הגדל את תעבורת האתר
    על ידי יצירה ושיתוף עקבי של תוכן באיכות גבוהה, עסקים יכולים להגדיל את התנועה לאתר שלהם ולשפר את הדירוג שלהם במנועי החיפוש. זה יכול להוביל ליותר לקוחות פוטנציאליים לגלות את המוצרים והשירותים שלהם.

בקיצור, יצירת תוכן שיווקי היא טכניקה עוצמתית המאפשרת לעסקים להשיג מגוון מטרות, ביניהן: הגברת המודעות למותג, שיפור דירוג מנועי החיפוש, יצירת קשר עם לקוחות, המרת לידים ללקוחות, בידול מהמתחרים, ביסוס סמכויות ואמינות, בניית מערכות יחסים, יצירת לידים, שיפור שימור לקוחות, שיפור חווית הלקוח, הגברת נאמנות הלקוחות, הגברת מעורבות הלקוחות, הגדלת תעבורת האתר, טיפוח נאמנות למותג ושיפור שירות הלקוחות. זאת אומרת, שעל ידי יצירה ושיתוף עקבי של תוכן איכותי בעל ערך ורלוונטי לקהל היעד שלהם, עסקים יכולים לקדם את עצמם ביעילות, לפתח את העסק בצורה טובה ובריאה ולהשיג את היעדים השיווקיים והעסקיים שלהם.

רוצים ללמוד על יצירת תוכן שיווקי לעומק? בואו לסדנת תוכן שיווקי

סדנת תוכן שיווקי - DigitalID
סדנת תוכן שיווקי - DigitalID

למה כל בעל עסק צריך לדעת לצור תוכן שיווקי?

ישנן מספר סיבות שבגללן בעל עסק ירצה לשקול להשתתף בסדנת יצירת תוכן שיווקי לעסק שלו:

  • כדי לשפר את איכות התוכן שלך
    סדנת יצירת תוכן שיווקי יכולה לעזור לך ללמוד כיצד ליצור תוכן איכותי ומרתק המהדהד  עבור קהל היעד שלך.
  • כדי להגדיל את התנועה והמעורבות באתר שלך או במדיה החברתית שלך
    תוכן שיווקי איכותי יכול לעזור למשוך יותר מבקרים לאתר שלך או לפרופילי המדיה החברתית של העסק שלך, מה שיכול להוביל ליותר מעורבות והמרות.
  • כדי לבסס את עצמך כמומחה בתעשייה
    על ידי יצירה עקבית של תוכן בעל ערך ואינפורמציה, אתה יכול למצב את עצמך כמומחה בתחומך, מה שיכול לעזור לבסס אמינות ואמון עם הקהל שלך.
    כדי לחסוך זמן ומשאבים
    יצירת תוכן שיווקי באיכות גבוהה עשויה לגזול זמן. סדנת יצירת תוכן שיווקי יכולה ללמד אותך טכניקות יעילות ואפקטיביות שיעזרו לך לייצר תוכן איכותי בצורה מהירה ויעילה יותר.

בשורה התחתונה, סדנת יצירת תוכן שיווקי יכולה לעזור לך לשפר את האפקטיביות של מאמצי שיווק התוכן שלך, מה שיוביל בסופו של דבר להוביל לקדם את העסק שלך.

סילבוס סדנת יצירת תוכן שיווקי

מבוא לתחום התוכן

  • מהו תוכן שיווקי: מה נחשב תוכן המיועד לקידום עסקי
  • מה המטרה ביצירת תוכן שאינו שיווקי
  • אילו סוגי תוכן קיימים
  • כל כמה זמן צריך להעלות תוכן וכו’

היכרות עם סוגי תוכן

  • נכיר את סגנונות התוכן העיקריים ונבין מה המטרה בכל סגנון תוכן (לדוגמה: תוכן בידורי, חינוכי, מרגש וכו’).
  • נלמד איך אנחנו מתאימים את התוכן לסוג קהל (רמז: מחקר).
  • נכיר אילו סוגי תוכן שיווקי ניתן לייצר (תוכן וידאו, גרפי, כתוב, אאודיו) ובהמשך הסדנה גם נייצר אותו בעצמנו.
  • נבין מה ההבדל בין עבודה עם גאנט מסודר ותכנון תוכן מראש לבין יצירת תוכן גרילה המבוסס על אירועים מידיים (RTM) ונבין מה היתרונות  והחסרונות של כל אחד.

למי הסדנה מיועדת

  • בעלי עסקים ועצמאים
  • מנהלי ויוצרי תוכן
  • זמרים ומוזיקאים (סדנה ייעודית)
  • משפיענים ואושיות רשת

צורות העברת הסדנה

  • אחד על אחד
    בניית תוכנית אישית על פי הצרכים שלך

  • סדנה פרונטלית
    סדנה קבוצתית שתועבר לעובדים במשרדים של החברה

  • סדנת אונליין
    סדנה קבוצתית המועברת בצורה מקוונת בזום/גוגלמיט

עבודה עם פלטפורמות לקידום תוכן שיווקי

בסדנה נתמקד ב5 רשתות חברתיות / פלטפורמות עיקריות + אתר בהם ניתן לקדם את העסק שלכם בעזרת התוכן השיווקי שאתם יוצרים 

  • פייסבוק
    נבין מה ההבדל בין עמוד לקבוצה ולמה משמש כל אחד, נדבר על הקמת קהילה סביב העסק שלכם ועל הניהול שלה וכן נדבר על שיטות לאיסוף מידע רלוונטי לשיווק העסק שלכם וכמובן קידום התוכן שאתם יוצרים.
  • אינסטגרם
    נכיר את הפיצ’רים שאינסטגרם מציעה (פוסט, סטורי ובעיקר רילס), נבין מה הם האשתגים ונדבר על צורת העבודה הנכונה עם שינויי האלגוריתם בשנת 2023.
  • יוטיוב
    נדבר על למה כל כך חשוב לנהל ערוץ יוטיוב לבניית אוטוריטה והגדלת החשיפה לעסק, נלמד לעבוד עם הפיצ’רים השונים ואיך לעשות מחקר מילות מפתח. נכיר את האלגוריתם ומה ההבדל בין ערוץ רגיל לבין ערוץ עם תוכן מוגבל. נבין מה התנאים להצטרפות לתוכנית השותפים ונכיר דרכים נוספות ליצירת הכנסה מיוטיוב.
  • טיקטוק
    נלמד להכיר את הפלטפורמה וקהל היעד שלה, נבין איך עובד האלגוריתם ואיך מנצלים טרנדים לחשיפה מהירה.
  • וואטסאפ
    נהפוך את הוואטסאפ לכלי שיווקי ונלמד איך לעבוד עם קבוצות וקהילות לבניית רשימת תפוצה.

  • אתר אינטרנט
    נבין אחת ולתמיד למה כל כך חשוב שיהיה לכל עסק אתר גם אם הוא מתפקד רק ככרטיס ביקור. נלמד על עולם הSEO ומבין הוא חשוב מאוד לקידום העסק ונכיר פלטפורמות לבניית אתרים בפשטות ובחינם.

מעונינים בפרטים או להזמין סדנה? דברו איתי

איך יוצרים תוכן שיווקי

בחלק זה של הסדנה נפרק לגורמים את תהליך יצירת התוכן משלב התכנון ועד שלב העריכה הסופית. בין השאר, נדבר על:

  • תמהיל תוכן
    איך בוחרים כמה תוכן לייצר ומתי לפרסם אותו.

  • מחקר נושאים
    איך בוחרים נושא שיגרום להתעניינות בתוכן שלכם.

  • בחירת סוג תוכן
    איך מחליטים איזה סוג תוכן שיווקי נייצר ולאיזו פלטפורמה להעלות אותו.

  • תוכנות ליצירת תוכן
    איזו תוכנה מתאימה לכל סוג תוכן. באילו תוכנות משתמשים בתעשיה ומה החלופות החינמיות שלהן.

  • יצירת התוכן
    איך מתחילים לצור את התוכן. איך מתחילים את הכתיבה ומה כן להכניס לתוכן ומה לא. מה אורך התוכן המתאים ומה השלבים שעוברים בדרך. בחלק זה נתנסה הלכה למעשה ביצירת תוכן מכל הסוגים: תוכן וידאו, תוכן גרפי, תוכן אאודיו ותוכן כתוב.

  • כלים ליצירת תוכן
    הכרת כלים חינמיים ליצירת תוכן מסוגים שונים ותכנים חינמים שניתן לשלב בתוכן כדי לחסוך בזמן ועלויות.

הפצת תוכן שיווקי

בחלק זה נלמד איפה ואיך מפיצים תוכן שיווקי בצורה אפקטיבית שלא תעצבן את הקהל אלא אף תגרום לו לפרגן. בין הנושאים עליהם נדבר:

  • קידום אורגני או ממומן
    נבין את ההבדלים בין קידום אורגני לקידום ממומן, מאיזה סכום כדאי להתחיל בקידום ממומן ולמה צריך לשים לב.

  • רשימת דיוור
    למה חשוב להשקיע ברשימת דיוור ואיסוף לידים, מה כותבים במיילים ששולחים ללקוחות, למה חשוב לשים לב מבחינת החוק וכל כמה זמן כדאי לשלוח אימיילים.

  • שיווק אופליין
    מה הדרכים שעדיין עובדות כשמדובר בשיווק פיזי (פליירים, מגנטים, שלטי חוצות וכו’) ואיזה תוכן ניתן ליצור כדי להשתמש בו בצורה פיזית.

  • שיתופי פעולה
    למה כדאי לעשות שיתופי פעולה, איך עושים את זה ומה נחשב שיתוף פעולה טוב, האם כדאי לעבוד עם משפיענים (ובאיזה מחיר) ואיך מגיעים אליהם.

  • ייעול ותכנון קדימה
    איך מנהלים את כל האופרציה של יצירת תוכן לאורך השנה ואיך בונים לו”ז מסודר המאפשר את בניית התוכן.

סדנת תוכן שיווקי למוזיקאים וזמרים

לאור בקשות רבות, לסדנה יש גם גרסה ייעודית למוזיקאים בה נשים דגש על כל מה שמעניין מוזיקאים

  • במסגרת תוכן הוידאו נדבר גם על צילום קליפים, ציוד ייעודי וטיפים למיקסום התוכן
  • עבודה פרטנית עם יוטיוב לקידום התוכן
  • העלאת תכנים לספוטיפיי וחנויות המוזיקה השונות
  • שמירה על זכויות יוצרים – מה מותר ומה אסור בעבודה על קאברים ואיך עושים את זה
  • נעלה רעיונות ליצירת תוכן בזמן העבודה על שירים
  • ואפילו נדבר על קידום הופעות על ידי תוכן
סדנת תוכן שיווקי למוזיקאים וזמרים
סדנת תוכן שיווקי למוזיקאים וזמרים

על מנחה הסדנה

לירן חסון - יוצר תוכן ומפיק מוזיקלי
נעים מאוד, אני לירן ואני היוצר מאחורי EZToddler. אני אבא ל3 ומתמחה ביצירת תוכן ממגוון סוגים. למעשה את כל התכנים הלימודיים של EZToddler אני יוצר בעצמי מא’ ועד ת’. אני עוסק ביצירת תוכן למעלה מ20 שנה ומגיע מתחום הפרסום.

בין לקוחותי נמנים: תאגיד השידור, מאקו, תחנות טלויזיה ורדיו וכן משרדי פרסום והפקה והמותגים הגדולים בארץ. רוצים להתייעץ איתי? או שאולי אתם רוצים שאפיק תוכן עבורכם או לעסק שלכם?  בדיוק בשביל זה Digital-ID קיים. Digital-ID הוא משרד פרסום יצירת תוכן המתאים לכל הפלטפורמות. אתם מוזמנים לצור עימי קשר ונשתמע 🙂

בְּרוּכִים הַבָּאִים לְקוּרְס הַהֲכָנָה לְכִתָּה א'