חשבון לכיתה א' • מתמטיקה לכיתה א'

בעמוד זה נלמד על מה שהתלמידים הולכים ללמוד בשיעורי מתמטיקה/חשבון בכיתה א’ לפי תוכנית הלימודים של משרד החינוך וכן נפרט על מה שמים דגש ומה נלמד בכל נושא בשיעורי חשבון עם דוגמאות ועזרים ויזואלים. זהו המדריך המלא לחשבון בכיתה א’.

תוכן עניינים - חשבון לכיתה א'

חשבון לכיתה א' - הכרת המספרים (כ25 שעות לימוד)

החלק הראשון והבסיסי ביותר בשיעורי חשבון לכיתה א’ הוא הכרת המספרים ואם נהיה מדוייקים – הכרת מספרים טבעיים מ-0 עד 100. אל דאגה, לא קופצים מאפס ל100 בצורה מיידית אלא לומדים את הנושאים בהדרגה ותוך התקדמות השנה תראו שהנושאים ישתלבו זה בזה בצורה הרמונית ופשוטה כך שהילדים יוכלו ליישם את מה שלמדו בצורה מושלמת.

הכרת המספרים 1 עד 20

בתחום הכרת המספרים 1-20 בחשבון, נלמד:

  • לזהות את המספרים מ1 עד 20 ולמנות אותם.
  • נלמד לכתוב את המספרים בצורה נכונה.
  • נלמד על הסדר בין המספרים וכך נבין איזה מספר גדול יותר או קטן יותר מהאחר ואיפה הוא נמצא על ישר המספרים יחסית אליו.
  • בהמשך לסדר המספרים נלמד גם להשוואות בין כמויות של פריטים.

נהוג לחלק בתחילת שנה “סרגל מספרים” הממחיש לילדים את את סדר המספרים והכמויות בצורה ויזואלית. הנה אחד לשימושכם (לחצו על התמונה להורדה)

סרגל המספרים של איזי העיפרון
סרגל המספרים של איזי העיפרון

הכרת המספר אפס

המספר אפס נלמד בנפרד מן המספרים האחרים כיוון שהקונספט של המספר אפס וההבנה שהוא מייצג שום דבר בעצם, עלול להיות בעייתי עבור ילדים. בשל כך את המספר אפס נלמד בשתי צורות:

  • הכרת המספר אפס בצורה כמותית, בה נוכל להשוואות בין כמויות של פריטים בצורה ויזואלית. למשל עץ עם 5 תפוחים מול עץ ללא פירות בכלל.
  • הכרת המספר אפס על פי מיקומו על ציר המספרים

מנייה עד 50

במסגרת נושא זה התלמידים ילמדו למנות ולספור המספרים מ1 עד 50. הלמידה תעשה בצורה מוחשית וויזואלית על ידי ספירת פריטים תוך הקפדה על שמות המספרים בזכר ונקבה. לדוגמה:

  • בכיתה יש שני ארונות, לוח אחד ושתי מנורות.
  • על השולחן יש שלושה ספרים ושתי מחברות

ספירה עד 100

בנושא ספירה עד 100 התלמידים ישננו תחילה את סדר המספרים בצורה מלאכותית במטרה שיוכלו להמשיך לספור ממספר מסויים בצורה אוטומטית, אך תוך כדי הלימוד בהמשך השנה הם יבינו שיש גם חוקיות מסויימת למספרים הטבעיים (למשל שאחרי מספר המסתיים ב9 יגיע מספר המסתיים ב0). ברגע שהם יבינו את החוקיות הזו הם יידרשו לספור גם בזוגות (2,4,6,8,10…), בחמישיות (5,10,15,20,25…) וכן בעשיריות (10,20,30,40,50…).

סימני החשבון הבסיסיים בחשבון לכיתה א' – שיוויון, אי שיוויון, גדול מ וקטן מ

כשלומדים את סימני החשבון, לומדים בשתי צורות, ויזואלית ומילולית. המטרה בלימודי שתי הצורות היא למנוע עיכוב הבנתי עבור המתקשים לזכור את הצורה הויזואלית של סימני החשבון:

  • סימני החשבון בצורה ויזואלית < , = , >, לדוגמה:
    • 2 < 3
    • 5 = 5
    • 9 > 7

  • סימני החשבון בצורה מילולית, לדוגמה:
    • 2 קטן מ-3
    • 5 שווה ל-5
    • 9 גדול מ-7

הנה קישור למשחק מצויין לרכישה מאלי אקספרס לתרגול שיוון, אי שיוויון, גדול מ וקטן מ בצורה ויזואלית עם מאזניים, מספרים וחיות שונות

ישר המספרים (נקרא גם ציר המספרים)

ישר המספרים הוא מעיין ציר עם שנתות איתו הילדים ילמדו את הסדר של המספרים (בכיתה א’ מתעסקים רק במספרים שלמים וחיוביים כמובן). בנושא זה ילמדו “לצעוד” בין המספרים ימינה ושמאלה ויבינו את המשמעות הכמותית של “הצעדים” שהם עושים ויידרשו להשלים את המספרים על השנתות.

הנה ציר מספרים ויזואלי אותו תוכלו להוריד ולהשתמש בו כדי ללמוד בצורה מוחשית את הנושא. לחצו על התמונה, שמרו אותה והדפיסו.

EZToddler - ציר המספרים עד 20
ציר המספרים עד 20 לשיעורי חשבון כיתה א' כולל סרגל המספרים וכמויות להדפסה

רוצים לקבל דפי עבודה ותכנים ללימודי חשבון ישירות לוואטסאפ?

פשוט הצטרפו לאחת מקבוצות הוואטסאפ הלימודיות והייעודיות של EZToddler הרלוונטיות לכם ותקבלו דפי עבודה ותכנים לימודיים נוספים ישירות לטלפון

הכרת המספרים עד 100

אם מתחילת שנה הכרנו את המספרים עד 20, מנינו עד 50 וספרנו עד 100, הגיע הזמן להכיר את המספרים עד 100 בצורה מעמיקה יותר ולתרגל אותם על ידי:

  • כתיבת המספרים עד 100
  • קריאת המספרים עד 100
  • ספירה וכתיבה של העשרות עד 10
  • וכן השלמה של המספרים עד 100 לפי סדרות וחוקיות כפי שלמדנו לעשות במהלך השנה, לדוגמה:
    • 1,3,5,7,9
    • 33,34,35,36,37
    • 11,22,33,44,55

מספרים זוגיים ומספרים אי זוגיים

בכיתה א’ אנו לומדים לזהות סדרות של מספרים זוגיים ומספרים אי זוגיים תוך כדי לימוד נושאים שונים, אך כדי ללמוד את נושא הזוגיות ואי-זוגיות בצורה פרטנית אנו משתמשים בפריטים מוחשיים כדי להבין את הנושא בצורה ויזואלית.

לדוגמה, קחו כמות של עיפרונות וסדרו אותם כך שלכולם יש בן זוג.

במידה ואכן לכולם יש בן זוג, אז מספר העיפרונות הוא זוגי, במידה ויש עיפרון אחד ללא בן זוג, אז מספר העיפרונות הוא אי זוגי. 

הנה משחק מעץ בשיטת מונטסורי ללימוד מספרים זוגיים ומספרים ואי זוגיים על ידי התאמת מספרים ומקלות. הנה קישור לרכישה מאלי אקספרס

הידעת?

אפס נחשב למספר זוגי כיוון שהוא מתחלק ב2 ללא שארית
0=0:2

חשבון לכיתה א' - פעולות החשבון (כ70 שעות לימוד)

החלק השני בשיעורי חשבון לכיתה א’ הוא נושא פעולות החשבון – חיבור וחיסור. מתחיל באחדות עד 10, ממשיכים בתרגילים בעשרת השניה אז נוגעים בעשרות שלמות. לאחר מכם ממשיכים למספרים עד 20, גם בצורה מספרית וגם מילולית ואם מספיקים לקראת סוף השנה, מתחילים לגעת קצת בנושא הכפל.

חיבור וחיסור - פעולות החשבון בהן נתמקד בשיעורי חשבון בכיתה א'

כשהילדים מגיעים לכיתה א’, חשוב לזכור שעדיין אין להם מיומנויות של פעולות אריתמטיות ולכן לימוד פעולות החשבון הן מיומנות בסיסית שכל הילדים צריכים ללמוד כדי להצליח בבית הספר ובחיים בכלל.

השיטה הנפוצה ביותר להוראת פעולות חשבון היא באמצעות שימוש בחומרים ויזואלים ומוחשים כמו בלוקים, בדידים וכן ציורים גרפים. כמו כן ניתן להשתמש גם באמצעים ביתיים כמו קשים, גזרי נייר בצבעים ושאר אביזרים! שיטה זו יכולה להיות יעילה, אך היא גם עשויה לגזול זמן יקר עבור הורים או מורים כי הם צריכים לצור את החומרים הללו בעצמם. במקום זאת ניתן פשוט לרכוש ערכות מוכנות או עזרים ממש זולים באתרים כדוגמת אלי אקספרס או אמזון.

חיבור וחיסור עד 10

חיבור וחיסור עד 10 הוא נושא שנחקר זמן רב. מדובר בפעולות החשבון הבסיסיות ביותר והיו מחקרים רבים ושונים על היעילות של שיטות שונות להוראת נושא זה, אך לפני שנצלול לשיטות ההוראה, נבין מה כל ביטוי אומר:

  • חיבור: פעולה מתמטית המשלבת שני מספרים או ביטויים.התוצאה של חיבור שני מספרים נקראת סכום המספרים הללו.
  • חיסור: פעולה מתמטית שמגלה כמה פעמים אפשר להכפיל מספר אחד למספר אחר כדי ליצור את המספר השני.

בנושא חיבור וחיסור עד 10, נעסוק בתרגילים שהמספרים המופיעים בהם הם מ0 עד 10 והתוצאה שלהם לא תיהיה גדולה מ10.

עקרונית, ציור ציר מספרים הוא דרך פשוטה לייצג מספרים ברצף ליניארי או במילים פשוטות יוצר, ניתן להשתמש בציר המספרים כדי לבצע חיבור או חיסור. הוא מקל על הילד לראות את ההבדל בין המספרים כשהוא עושה חיבור או חיסור מכיוון שכאשר הוא מחבר או מחסיר אחד ממספר, הוא זז מקום אחד שמאלה או ימינה על ציר המספרים.

לדוגמה: אם אנו רוצים לדעת כמה זה 4+3, כל מה שצריך לעשות זה להסתכל איפה 4 נמצא על ציר המספרים ולספור 3 קפיצות לצד ימין: 4+3=7.  אותו דבר בחיסור רק שקופצים לצד שמאל.

דרך נוספת לתרגל חיבור וחיסור עד 10 היא עם ידיים שזה משהו שהם רגילים לעשות עוד מהגן. אומנם זה משהו שאנחנו מעודדים להפסיק כדי שיתחילו לחשב בראש ללא עזרים, אך כל עוד אנחנו בהתחלה אפשר לתרגל גם כך.

הנה משחק מצוין לתרגול הנושא המאפשר לילד לראות גם את התרגיל בצורה ויזואלית ולא רק בע”פ ואפילו ניתן לייצר אותו לבד בבית. הפריטים שנצטרך לשם כך הם:

  • לבֶד / סול בצבעים שונים
  • סקוטצ’ נדבק (או בעברית: צַמְדָן)
  • מספריים
  • דבק

גזרו את צורות הידיים, המספרים ופעולות החשבון, הדביקו לפי התמונה המצורפת ותוכלו להתחיל לתרגל חיבור וחיסור בצורה כיפית וויזואלית אך למי שפחות מתחבר לשעת היצירה המדובר, כמובן אפשר לרכוש אותו מוכן. הנה קישור לרכישת המשחק מאלי אקספרס

חיבור וחיסור בעשרת השנייה

חיבור וחיסור בעשרת השנייה הוא בדיוק כמו חיבור וחיסור עד 10 – שימוש במספרים מ0-10 רק שאנחנו שבתוצאה אנחנו עוברים את קו ה10 והתוצאה שתתקבל תיהיה דו-ספרתית. 

לדוגמה:

  • 6+7=13
  • 10-0=10
  • 9+9-3+2=17

כיוון שכעת אנו עוסקים גם בתרגילים ארוכים יותר, נוכל לגעת גם בהסבר פשוט על חוק החילוף והקיבוץ אם כי במילים פשוטות והסבר מוחשי.

חיבור וחיסור בעשרות שלמות

גם בנושא חיבור וחיסור בעשרות שלמות, אין הפתעות. צורת הלימוד נשארת זהה כמו בתרגילים עד שלמדנו עד עכשיו רק שנוסיף לכל המספרים אפס בסוף.

לדוגמה:

  • אם 8+3=11, אז 30+80=110
  • אם 12-4+6=14, אז 120-40+6=14

חיבור וחיסור עד 20 ומעלה

השוני העיקרי בין חיבור וחיסור בעשרת השניה וחיבור וחיסור עד 20 הוא שבחיבור וחיסור עד 20, נשתמש במספרים גדולים מ10 והתוצאה יכולה להיות שווה או גדולה ל20 

לדוגמה:

  • 16+8=24
  • 20-0=20
  • 9+9-3+8=23

המטרה  לאחר לימוד נושא זה היא שהילדים ידעו בצורה כמעט אוטומטית לענות על שאלות חשבון בתחום ה20. לשם כך משתמשים באמצעים ויזואלים, תרגולי שיוויון בין תרגילים וגם שאלות מילוליות. למעשה, היכולת להוסיף ולהחסיר מספרים עד 20 ושימוש בחיבור חוזר עוזרת לילדים ללמוד מיומנויות מתמטיות אחרות כמו כפל, חילוק וכו’.

שאלות מילוליות בחיבור וחיסור

כדי לחזק את נושא החיבור והחיסור והבאת התלמידים לשינון הנושא, משתמשים לא מעט גם בשאלות מילוליות בנושאים שונים כמו שאלות על פריטים הנמצאים בחזקת הילדים (בדר”כ אוכל או משחקים) וכן שאלות בנושא זמן ואפילו כסף. לדוגמה:

  • חיבור: רון קטף 3 תפוחים ויונתן קטף 4 תפוחים. כמה תפוחים יש להם במשותף?
  • חיסור: למיכל יש 10 סוכריות, היא נתנה לדנה 2 סוכריות וליובל 2 סוכריות. כמה סוכריות נשארו למיכל?
  • זמן: דוד הגיע לשחק עם דביר ב5 אחר הצהריים. לאחר 3 שעות, אמא שלו הגיעה לאסוף אותו. מתי אמא של דוד אספה אותו?
  • כסף: קניתי חפיסת קלפים שמחירה 5 שקלים. שילמתי למוכר במטבע של 10 שקלים. כמה עודף המוכר החזיר לי?

כפל וחילוק עד 20

נושא לוח הכפל הוא נושא מרכזי בשנים הראשונות בבית הספר היסודי והוא מיומנות שתיהיה שמישה כל החיים, לכן גם משקיעים בלימודו זמן רב. בשלב מוקדם זה, הכפל נילמד בצורה חיבור חוזר של אותו מספר: 5X3 = 5+5+5 = 15

כדי ללמד כפל וחילוק בשלב זה, משתמשים הרבה בחלוקה לקבוצות שוות וכל הזמן מדגישים כי חילוק וכפל הן פעולות הפוכות.  לדוגמה:

  • כפל: למשה היו 3 שקיות ובכל שקית היו 5 תפוזים. כמה תפוזים היו למשה בסך הכל?
  • חילוק לחלקים: יש למורה 10 כדורים והוא צריך לחלק אותם בצורה שווה בין 5 ילדים. כמה כדורים יקבל כל ילד?
  • חילוק להכלה: המורה חילק 10 כדורים לילדים בהפסקה. הוא נתן 2 כדורים לכל ילד. בין כמה ילדים המורה חילק את 10 הכדורים?

רוצים ללמוד יותר על כפל? לחצו למאמר המלא בנושא לוח הכפל

תרגול פעולות החשבון לכיתה א' עם משחקים

כפי שאמרנו הדרך הטובה ביותר ללמוד חשבון ובכלל, היא בעזרת משחקים. אז כדי שהילדים שלי ירצו לתרגל את פעולות החשבון , יצרתי משחק בשם “חשבון באיזי”.

חשבון באיזי הוא משחק קלפים לתרגול פעולות החיבור, חיסור והכפל ובו בגדול, השחקנים צריכים לזרוק קוביה שאומרת להם איזו פעולת חשבון הם צריכים לעשות באותו תור ואז להרים שני קלפים בהם יש מספרים. הראשון שמגיע ל100 מנצח. כמובן יש בקלפים גם הנחיות נוספות ומכשולים וכן קלף אינטראקטיבי שמפנה לסרטון וידאו של איזי עם משימה. מדובר במשחק כיפי, תחרותי ומאתגר לכל המשפחה. צפו בסרטון כדי להבין איך משחקים ואתם כמובן מוזמנים להכנס לעמוד המשחק כדי לקרוא עוד.

חשבון לכיתה א' - יחידת מדידה וגיאומטריה (כ30 שעות לימוד)

החלק השלישי בשיעורי חשבון לכיתה א’ הוא נושא מדידות וגיאומטריה בו התלמידים ילמדו על ההבדלים בין אורכים שונים וילמדו על יחידות מידה בעזרת עזרים שונים. כמו כן הילדים ילמדו איך למדוד זמן וקריאת שעון וילמדו גם על מצולעים וצורות גאומטריות.

מדידות אורך

בנושא מדידות אורך ילמדו התלמידים את ההבדל בין אורכים שונים על ידי מדידת חפצים והשוואה ביניהם וכן בעזרת עזרים שונים כמו סרגל, חוט מדידה. בהמשך ההבדלים בין העזרים יומרו למספרים ויחידה מידה שלמות כמו ס”מ, רצפות בכיתה, צעדים או שנתות על הסרגל לדוגמה. במידה ואין יחידה מוגדרת, התלמידים ילמדו ביטויים המבטאים את האורך הרצוי כמו בערך, קצת יותר/פחות מ וכן הלאה.

לדוגמה:

  • הדלת יותר ארוכה מהחלון
  • העיפרון הסגול באותו אורך של העיפרון הכחול

מדידות היקפים

בהמשך לנושא מדידות האורך, התלמידים ילמדו להעריך מידות של היקפים.

לדוגמה:

  • מדידה של היקף זרוע עם על ידי ליפוף חוט מדידה ואז יישור של חוט המדידה
  • מדידת היקף של מצולע על ידי מעבר עם סרגל

בנושא זה גם ילמדו התלמידים שקו ישר הוא הדרך הקצרה ביותר בין שתי נקודות.

הנה קישור לסרט מדידה צבעוני לילדים באורך 1.5m לתרגול מדידות והיקפים לרכישה מאלי אקספרס

מדידות זמן

בנושא מדידות זמן התלמידים ילמדו לקרוא שעון מחוגים (בעיקר לפי שעות שלמות אך המתקדמים ילמדו גם על מחצית השעה ואף על נושא הדקות) וכן יחשבו זמנים על ידי תרגילי חיבור וחיסור.

לדוגמה:

  • רונן התעורר ב6 בבוקר וחיכה בסבלנות 3 שעות עד שאחותו הקטנה תתעורר גם כן. מתי התעוררה אחותו?
  • אבא צפה התחיל לצפות בסרט בשעה 6 וסיים לצפות בשעה 8, כמה זמן אבא צפה בסרט?

שעון עץ צבעוני לילדים (גם Am וגם PM) לתרגול מדידות זמן וקריאת שעון לרכישה מאלי אקספרס

צורות גיאומטריות והכרת המצולעים (3 צלעות עד 10 צלעות)

בתחילת לימודי הגיאומטריה, ראשית יעמדו הילדים על הקווים שונים וההבדלים ביניהם:

  • קו ישר
  • קו שבור
  • קו עקום

וכן ילמדו על ההבדלים בין קו עקום/שבור פתוח והפיכת קו שבור סגור למצולעים. את נושא המצולעים ילמדו התלמידים על ידי המחשה עם פריטים יומיומיים כמו יצירת צורות מטושים. את ההבדלים בין הצורות והמצולעים השונים, הילדים יסמנו על ידי צבע מסוים לדוגמה או פריט שונה. 

לדוגמה:

  • משולש שווה צלעות ייבנה עם 3 עפרונות זהים
  • משולש בו יש צלע אחת קטנה יותר ו2 צלעות שוות, ייבנה עם 2 עפרונות זהים ועוד פריט קצר יותר כמו מחק או עיפרון קצר בצבע אחר

עקרונית בכיתה א’ התלמידים לומדים שמצולע הוא קו שבור סגור וניתן להציג זאת בצורה ויזואלית ועל פי ההגדרה הזו, התלמידים ילמדו לזהות מצולעים שונים במרחב (דלת, חלון, לוח, שולחן וכו’) וכן יוכלו לבנות מצולעים על ידי קיפולי נייר או על ידי ציורים המורכבים ממצולעים בלבד.

סוגי קווים בחשבון לכיתה א' - קו ישר, קו שבור וקו עקום
סוגי קווים בחשבון לכיתה א' - קו ישר, קו שבור וקו עקום

משפחת המרובעים והתמקדות בריבוע ומלבן

כעת, כשהתלמידים כבר יודעים מה הוא מצולע ויודעים לזהות מצולעים, ילמדו את ההבדלים בין המרובעים השונים בדגש על ריבוע ומלבן. תחילה יעסקו במרובעים על פי ההגדרה: מצולע בעל 4 צלעות מבלי להתייחס לאורך הצלעות. בהמשך ילמדו בצורה בסיסית על סוגי מרובעים שונים.

לדוגמה:

  • מרובע שונה צלעות
  • ריבוע
  • מלבן
  • טרפז
  • מקבילית
  • מעוין

כדי להבין את ההבדלים בין המרובעים, בשלב זה יכירו התלמידים את הזווית הישרה ויבנו מרובעים בעצמם בצורות שונות.

הנה משחק להכרת הצורות עם כרטיסיות ניווט בנושא מצולעים לשינון ויזואלי של המצולעים.

שיקוף צורות או הזזה

שיקוף והזזה הם שני נושאים אשר רק אחד מהם נלמד בכיתה א’ בהתאם לרמת הכיתה. לרוב שיקוף יילמד בכיתה א’ ואת נושא הזזה ילמדו בכיתה ב’. עקרונית, ההגדרה של הנושא (או בשמו: העתקה איזומטרית) היא הזזת נקודות במישור (בכיתה א’ מדובר במצולע שלם בדרך כלל) לכיוון אחד באותו מרחק.

  • שיקוף: שיקוף של צורה פירושו ליצור עותק שלה, אבל בכיוון הפוך. דרך מצויינת להמחיש את הנושא הוא שימוש במראה וגם קיפולי נייר.
  • הזזה: הזזה פירושה להעתיק את הצורה ולשמור על הכיוון והמידות שלה. זאת אומרת שיש חפיפה בין הצורה המקורית לצורה שהזזנו.
  • סיבוב: את נושא הסיבוב לא נלמד אך הרעיון דומה להזזה, רק שהצורה המועתקת, מועתקת בצורה סיבובית על פי נקודת סיבוב קבועה ובזווית סיבוב קבועה.


בהזדמנות זו נלמד גם על סימטריה ככלל ועל קו השיקוף בצורות שיש בהן סימטריה שיקופית. גם פה נמחיש את הנושא בעזרת קיפולי נייר.

דפי עבודה לתרגול חשבון לכיתה א'

מעונינים להתרגל את תרגילי החשבון לכיתה א’ בבית? הכנסו לארכיון דפי העבודה בחשבון, הדפיסו את הדפים ותרגלו!

שאלות נפוצות בנושא חשבון לכיתה א'

הכרת המספרים (כ25 שעות לימוד)

  • הכרת המספרים 1-20
  • הכרת המספר אפס
  • מנייה עד 50
  • ספירה עד 100
  • סימני החשבון – שיוויון, אי שיוויון, גדול מ וקטן מ
  • ישר המספרים (נקרא גם ציר המספרים)
  • הכרת המספרים עד 100
  • מספרים זוגיים ומספרים אי זוגיים

פעולות החשבון (כ70 שעות לימוד)

  • חיבור וחיסור עד 10
  • חיבור וחיסור בעשרת השנייה
  • חיבור וחיסור בעשרות שלמות
  • חיבור וחיסור עד 20 (וגם קצת מעבר)
  • שאלות מילוליות בחיבור וחיסור
  • כפל וחילוק עד 20 (לרוב נכנסים לנושא הרבה לקראת סוף השנה וממש לומדים אותו לאורך כיתה ב’)

יחידת מדידה וגיאומטריה (כ30 שעות לימוד)

  • מדידות אורך
  • מדידות היקפים
  • מדידות זמן
  • הכרת המצולעים (3 צלעות עד 10 צלעות)
  • היכרות של מרובעים שונים והתמקדות בריבוע ומלבן
  • שיקוף צורות או הזזה

עקרונית, בהכנה לכיתה א’ הילד עושה היכרות בסיסית עם עולם החשבון ואלה הנושאים שכדאי שיכיר (אדגיש שזה כדאי, אך לא חובה) 

  • מיומנויות חשבון בסיסיות – היכרות עם סימני החשבון וכן זיהוי המספרים מ1 עד 10 וכתיבתם.
  • ספירה ומנייה – הכרת סדר המספרים  (גם במספר סודר) והתאמת מספרים לכמויות. 
  • היכרות עם צורות בסיסיות כמו ריבוע, עיגול ומשולש.

הצורה הכי טובה לעזור לילדים להבין משהו היא להסביר להם בצורה שמדברת אליהם בין אם מדובר בצורת משחק, סרטון וידאו לימודי או שירים לימודיים וזה נכון לכל נושא ובכל גיל ולא רק לחשבון לכיתה א’. מיצאו את הדבר שגורם לילד שלכם להתעניין והשתמשו בו ללמידה.  תוכלו להעזר בערוץ היוטיוב שלנו לצורך זה – יש לנו בערוץ היוטיוב שלל סרטוני אנימציה לימודיים ושירים לימודיים שיעזרו לילדכם ללמוד

בְּרוּכִים הַבָּאִים לְקוּרְס הַהֲכָנָה לְכִתָּה א'

דילוג לתוכן