תפריט

45 תוכנות לעריכת סרטונים, תוכנות לעיצוב גרפי ותמונות ללא זכויות יוצרים

סיכום וובינר #1,  13 באוקטובר 2020

שתפו את המאמר

לא משנה אם מדובר ביצירת סרטונים לימודיים, יצירת סרטון שיווקי או סרטון ליוטיוב. בעידן הדיגיטל חובה לדעת איך ליצור סרטונים ליוטיוב, לפייסבוק ולשאר הרשתות החברתיות, לשם כך צריך להכיר תוכנות לעריכת סרטונים וכן תוכנות לעיצוב גרפי.

בוובינר הראשון בסדרת הוובינרים החינמים ללימוד עריכת סרטונים, עסקנו בדברים עליהם צריך לתת את הדעת לפני שמתחילים לערוך סרטונים. למדנו איך מחליטים על נושא לסרטון, איך כותבים את התסריט שלו וכן דיברנו על תוכנות לעריכת סרטונים, תוכנות לעיצוב גרפי ומאיפה להוריד תמונות ללא זכויות יוצרים.

בעמוד זה אביא את סיכום הוובינר וכן רשימה הכוללת 45 אייטמים של תוכנות לעריכת סרטונים ועיצוב גרפי איתן נעבוד, כמו גם את המקבילות החינמיות שלהן וכן רשימה של אתרים המציעים תכנים חינמים לשימוש בתהליך עריכת סרטוני הוידאו שלכם.

נגן וידאו

ניתן לרכוש הקלטה של הוובינר המלא בעלות של 149₪
ותקבלו שיחת ייעוץ והכוונה במתנה.

מה צריך לדעת עוד לפני שמחפשים תוכנות לעריכת סרטונים או עיצוב גרפי

לפני שלוקחים את המצלמה ומתחילים לצלם, יש תהליך מקדים, ארוך וחשוב שצריך לעשות קודם וזה תכנון פרטני של הסרטון, בלעדיו אתם עלולים למצוא את עצמכם רודפים אחרי הזנב של עצמכם ומגיעים לקו הסיום אחרי זמן ארוך ממה שתכננתם, עם הלשון בחוץ וכל זאת רק בגלל תקלות ועיכובים שלא צפיתם מראש כי ישר קפצתם לשלב האחרון בשרשרת – עריכת הסרטון, במקום לבנות אותו בצורה נכונה. כדי למנוע מכם בזבוז אנרגיות מיותרות והמון זמן לשווא, חובה לערוך תכנון מראש כדי שתוכלו לדייק את הסרטון ולהכין הכל מראש.

אז מה הדברים שצריך לקחת בחשבון לפני שניגשים לעריכת הסרטון בפועל?

בחירת קהל יעד לסרטון

בחירת קהל היעד הוא הדבר הראשון שצריך לחשוב עליו. תוכן לילדים הוא לא תוכן למבוגרים ותוכן לנשים הוא לא תוכן לגברים. כדי שתוכלו לתכנן כראוי את הסרטון שלכם, חובה לחשוב מי הוא קהל היעד שלכם, איפה הוא נמצא, מה הוא אוהב לראות בדר”כ ומה הדרך הנכונה “לדבר” איתו. לאחר שתגיעו להחלטה בנושא הזה, תוכל להמשיך לשלב הבא

נושא הסרטון

לאחר שהחלטתם על קהל היעד שלכם, זה הזמן להחליט על נושא הסרטון. לעיתים יש לכם כבר נושא בראש ואז צריך לעשות תהליך הפוך ולחשוב מי קהל היעד שיתאים לנושא הזה. אך חשוב לשמור על קהל יעד קבוע כדי לייצר תכנים קרובים כדי שהקהל שלכם ימשיך לחזור אליכם כי התוכן מעניין אותו.

בהנחה שאין לכם רעיון לנושא, הדבר המתבקש הוא לעשות מחקר כדי לקבל רעיונות לנושאים. ניתן לעשות זאת על ידי שיטוט בערוצי יוטיוב בתחום שלך או להכנס לכלים כמו Google Trends שמאפשר לכם לדעת מה הנושאים החמים כרגע או Google Adwords שמאפשר לכם לחפש ביטויים ולראות כמה חיפושים יש להם בחודש. כיוון נוסף, הוא להכנס לקבוצות פייסבוק בתחום שלכם ולחפש שאלות שחוזרות על עצמן ולייצר סרטונים העונים עליהן.

מחקר מקדים של סרטונים מתחרים

לאחר שהחלטנו על כיוון ונושא. השלב הבא הוא לעשות מחקר. חפשו סרטונים קיימים בנושא ובחנו אותם ואת עצמכם – האם אתם מסוגלים ליצור תוכן יותר טוב מזה. במידה וכן אתם יכולים להמשיך לשלב הבא. במידה ולא, אני ממליץ לוותר על הנושא ולחפש נושא אחר כיוון שאם לדעתכם אתם לא יכולים להביא ערך חדש לצופים, אז חבל על זמן שלכם ועדיף לבחור נושא אחר בו כן תוכלו לתרום משהו שאחרים לא יכולים לתת.

החלטה על אופי וסגנון הסרטון

בשלב זה אתם צריכים להחליט מה הולך להיות סוג הסרטון. האם זה הולך להיות סרטון מצחיק? סרטון לימודי? העשרה? מתיחות? עשה זאת בעצמך? האם זה הולך להיות סרטון מצולם? אנימציה? וולוג?  יש המון סוגים של סרטונים. בחירת כיוון מראש, תקל עליכם בשלב כתיבת התסריט. החליטו עם עצמכם למה אתם הכי מתחברים ואיך אתם יכולים להעביר את הנושא בצורה הטובה ביותר כדי שתוכלו גם למצות את היכולות שלכם ולהעביר משהו חדש ומוצלח לעולם.

בחירת פלטפורמה: איפה הסרטון עתיד לעלות?

רגע לפני שאתם מתחילים לכתוב את התסריט, חשוב לקחת בחשבון דבר נוסף שזה הפלטפורמה בה הסרטון יפורסם. לסרטון שמשודר ביוטיוב יש פרטים טכנים אחרים מאשר סרטון שמיועד לסטורי באינסטגרם או לפייסבוק. לכל פלטפורמה יש את הכללים שלה וגם הקהל שלה וחשוב לזכור את זה כדי שאת תהליך צילום הסרטון תעשו בצורה נכונה, לדוגמה, אם הסרטון מיועד לסטורי, אז צריך לצלם אותו לאורך ולא לרוחב כדי אלה הפרופורציות הנכונות.  לנוחיותכם אני מצרף את הגדלים עבור כל פלטפורמה

  • יוטיוב – בעיקר 16:9 (אך גם 1:1, 9:16 שמיועדים בעיקר לShorts)
  • פיד אינסטגרם/פייסבוק – 1:1
  • סטורי/Reels אינסטגרם/פייסבוק – 9:16
  • פיד פייסבוק – 1:1, 16:9
  • טיקטוק – 9:16

כתיבת תסריט לסרטון

זה רגע האמת בו אתם מורידים לנייר כל מחשבה וכל רעיון שעולה לכם. כל הבחירות שעשיתם עד עכשיו מובילות לכאן. בכתיבת התסריט אתם צריכים לקחת בחשבון את הקהל אליו אתם מכוונים ולדבר בשפה שלו. אתם צריכים לחשוב איזה ערך אתם נותנים ולתרגם אותו למילים ולנושאים וכן לסדר אותם בצורה נכונה בסדר שבו יופיעו בסרטון וכמו כן אתם צריכים לחשוב על קונספט כללי לסרטון ולכתוב את התסריט על פיו.

תכנון חזותי פרטני לסרטון

לאחר שכתבתם את התסריט והורדתם את החזון שלכם לסרטון לכתב. זה הזמן לתכנן את הסרטון. בתעשית משתמשים בדבר שנקרא סטוריבורד. סטוריבורד הוא מעין לוח מעקב אחרי השוטים בסרטון המשלב איור של איך הסצינה צריכה להראות, ליד כיתוב שמסביר מה קורה בה ולכל זה יש מסגרת זמן. ברור שלכם אין צורך לעשות את זה, אבל אתם כן צריכים לכתוב לעצמכם מה קורה בכל חלק בתסריט והאם אתם צריכים להתארגן על דברים כדי שהם יקרו

לדוגמה:

  • איפה אתם עומדים לצלם? מתי ניתן לצלם שם?
  • האם אתם צריכים לעצב את ה”סט” בו תצלמו בצורה מסויימת?
  • אם הסט לא מואר כהלכה – איזה תאורה אתם צריכים להשיג כדי שהסרטון יראה טוב?
  • האם דרושה תלבושת או עזרים כדי להעביר את המסר? במידה וכן, מה הם ומאיפה אתם משיגים אותם?
  • אם זה סרטוני אנימציה – האם צריך אלמנטים גרפים ואם כן, מה הם?

יש עוד המון נקודות שחשוב לגעת בהן בזמן תכנון הסרטון אך הבנתם את הרעיון – לסיכום, תכננו את הסרטון עד לפרטיו הקטנים. מה הנושאים שתעבירו בו, באיזו צורה הם יועברו, מה יהיה אופי הסרטון, אילו אלמנטים אתם רוצים שיופיעו בסרטון וכל זה בהתחשב בקהל היעד שלכם ורק אז תתפנו לצילום התכלס.

איזה ציוד צריך כדי לצלם סרטונים

מצלמה / סמארטפון

כמובן כדי להתחיל לצלם, צריך מצלמה. כהתחלה אתם יכולים להשתמש במצלמת הסמארטפון שלכם כמובן, אבל התוצאה תיהיה פשוטה למדי. ככל שתכנסו לתחום יותר, תצטרכו להתחיל לעבור לציוד מקצועי יותר כמו מצלמת DSLR או Mirrorless שלהן תוכלו להתאים עדשות שונות בהתאם לצרכים שלכם אבל זה נושא למאמר בפני עצמו.

חצובה למצלמה

אחד המוצרים הכי בסיסיים לצילומי וידאו הוא חצובה. חשוב שהחצובה תיהיה יציבה, חזקה, יחסית גבוהה וורסטילית כדי שתוכלו להניח עליה את המצלמה בלי חשש והיא תצלם אתכם בצורה יציבה.

הנה קישור לחצובה בה אני משתמש שהיא מוצר מדבקה סיני אך ממש מצויין והולך איתי כבר שנים. הדגם נקרא Q666 והוא יחסית זול. הנה קישור מאליאקספרס ואל החצובה הזו צירפתי ראש שמאפשר צילום וידאו נוח אם אתם מצלמים אחרים. שם הראש הזה הוא: Yunteng 288 והנה הקישור אליו

חצובה לסמארטפון

כמו החצובה למצלמה, גם אם אתם משתמשים בסמארטפון כדי לצלם,  חשוב להשתמש בחצובה מתאימה. אפשר להשתמש בחצובה מאסיבית שמיועדת למצלמות מקצועיות כמו זו שהזכרתי בפסקה הקודמת, אך עם מחזיק לסמארטפון ואפשר לרכוש חצובה פשוטה יותר שהיא אומנם פחות מאסיבית אבל סוגרת לכם פינה במחיר נמוך יותר. הנה קישור לחצובה מצויינת לסמארטפון  מאליאקספרס

שימו לב: אתרי הסחר למיניהם אלי אקספרס במיוחד, מלאים בחצובות. חשוב לא להתפתות לקנות את הזולות כי הן ייהרסו לכם מהר מאוד. מניסיון. כדאי להשקיע עוד כמה עשרות שקלים אבל תקבלו מוצר שישרת אתכם שנים, לדוגמה הQ666 והYunteng 288 איתי כבר מ2013 והן באיכות גבוהה מאוד לעומת חצובה פשוטה שקניתי לסמארטפון שנשברה תוך פחות משנה. אז השקעתי עוד כמה עשרות שקלים, אבל אני בראש שקט.

חצובת שולחן

אם החדר בו אתם מצלמים הוא חדר קטן ואתם צריכים חצובה קטנה, ניתן לקנות חצובת שולחן. אני אוהב את החצובה של Ulanzi שהיא יציבה ואיכותית מאוד ויש לה ראש מסתובב כך שתוכלו לסדר את המצלמה בכל פוזיציה שתרצו.  הנה קישור

חצובת עכביש

במידה ואתם נמצאים בחוץ או שאין לכם שולחן פנוי להניח עליו חצובת שולחן, ניתן להשתמש בחצובת עכביש שיש לה רגלים חזקות שניתן ללפף סביב דברים כמו עמודים, ענפים וכן הלאה. הנה קישור לחצובה מצויינת, גם היא של חברת Ulanzi באליאקספרס

חצובת קליפס

עוד חצובה חשובה ושימושית היא חצובת קליפס אותה ניתן להצמיד לכל שולחן או משטח אחר. היא מצויינת במיוחד עבור סמארטפונים וגם תאורה. גם פה כדאי לא להתפתות לרכישת הגרסאות הזולות כי הן פשוט מתפרקות כשיש עומס. הנה קישור לאחת בה אני משתמש

מיקרופון

הדבר השני שצריך לרכוש אחרי המצלמה הוא מיקרופון ולא משנה אם מדובר במצלמת DSLR או סמארטפון. מה שחשוב פה זה לחשוב לאיזה צורך אתם צריכים את המיקרופון כי יש המון סוגים. הנה שלושת המיקרופונים העיקריים:

  • מיקרופון דש
    מיקרופון קטן אותו תולים על דש הבגד ומשתמשים בו בעיקר בראיונות או וולגים.

    אני אומנם משתמש במיקרופון דש של חברת RODE שנקרא smart lav+ שעולה כ250 שקלים אבל ישנו מיקרופון זול יותר ואפילו אלחוטי המתאים לוולוגים של חברת BOYA. הסאונד בסיסי אבל הוא נותן אחלה פתרון לסרטונים יומיומיים בשליש עלות. הנה קישור אליו באליאקספרס

  • מיקרופון שטח (קונדנסר)
    קונדנסר הוא מיקרופון שמקליט את הסביבה ולכן הוא רגיש יותר. כדאי להשתמש בו בחדר מטופל אקוסטית ובמקומות שקטים יותר.  כמו כן ניתן להשתמש בו גם בשטח אם המטרה שלכם היא להקליט גם את הסביבה. הנה קישור למיקרופון שטח זול שנותן עבודה, בוודאי עבור העלות הנמוכה שלו. גם הוא של BOYA.

    את שני המיקרופונים אליהם צירפתי קישור ניתן לחבר ישירות למצלמה או לטלפון או למכשיר ZOOM שהוא סטנדרט תעשיה והוא גם מיקרופון שטח בעצמו ומומלץ שיהיה לכם כזה בהישג יד. 

  • מיקרופון דינאמי
    מיקרופון דינאמי הוא מיקרופון שנועד להקליט אדם אחד מטווח קרוב והוא פחות רגיש מהקונדנסר ולכן מי שנמצא בסביבה רועשת – זה המיקרופון עבורו. המיקרופון הדינאמי הכי מוכר בתעשיה הוא SM58 של חברת SHURE והוא עולה כמה מאות שקלים אך העבודה איתו נעשית דרך מיקסר בדר”כ ולכן קצת פחות רלוונטי ליוצרי התוכן המתחילים.

תאורה

אחד הדברים החשובים ביותר בצילום סרטון הוא התאורה. חשוב לוודא כי אתם מוארים מספיק. במידה ואתם מצלמים בחוץ הקפידו כי השמש תיהיה לפניכם ולא מאחוריכם, אחרת התמונה תיהיה חשוכה אך חשוב גם שהשמש לא תכה בפנים שלכם בצורה ישירה כי התוצאה תיהיה לא נעימה לעין.  בצילום בתוך הבית, וודאו כי החלון הוא מולכם ולא מאחוריכם כאמור.

במידה ואין לכם מספיק תאורה, תוכלו לרכוש בתי מנורה אליהם ניתן לחבר כמה מנורות אך זכרו שתאורה ישירה תגרום לתמונה להראות “שרופה” כאמור וכדי שזה לא יקרה, כדאי להשתמש  ב”סופטבוקס” שהוא מתקן המאפשר לכם לווסת את כמות האור (אצלי הוא בשימוש בכל סרטון, אפילו שניים). ניתן לבנות בעצמכם סופטבוקס (צפו בסרטון המצורף) או פשוט לרכוש אותו (עדיף לקנות שניים כדי שהתאורה תהיה שווה משני הכיוונים) ואז להתקין אותו על חצובה או עמוד מיקרופון

טלפרומפטר

מכירים את זה; שאתם מנסים לצלם סרטון חדש ולדבר על נושא שאתם הכי בקיאים בו אבל ברגע שאתם מנסים לדבר למצלמה, אתם לא מצליחים להגיד אפילו משפט אחד רצוף?

יודעים מה, גם אחרי שאתם כבר מתניעים ומתחילים לדבר נורמלי, בערך… ואחרי שאתם מסיימים, אתם עוברים על התוכן ומתחילים לערוך
אז אתם מגלים שלא אמרתם מלא דברים שרציתם להגיד, כל מיני מסרים שהיה לכם חשוב להעביר ופשוט.. שכחתם

אז קודם כל, אל תרגישו רע, זה קורה לכולם וצריך המון מיומנות כדי להרגיש בנוח לדבר מול מצלמה אבל טלפרומפטר מפשט לכם את הענינים.
כל מה שצריך זה לכתוב לעצמכם תסריט שיישמע טבעי, קצת להתאמן עליו ולנסות להשתחרר ולקרוא אותו בצורה טבעית, כאילו אתם מדברים עם חבר. זה לא פשוט, זה לוקח זמן, אבל בסופו של דבר זה עובד. 

אז הנה סרטון שיסביר לכם איך לבנות טלפרומפטר בעצמכם, או לחילופין
קישור לרכישת טלפרומפטר בשם Desview T3 שהוא טלפרומפטר קליל, פשוט וטוב שאני אישית עובד איתו בצורה יומיומית והוא מתאים גם למצלמת DSLR וגם לסמארטפון וגם מגיע עם שלט שליטה ואינספור מחברים לעדשות שונות.

יש עוד המון ציוד שכדאי לקנות כמו מחברים למצלמה, תופסנים לסמארטפון, כבלים כמובן, מסך ירוק וכו’ אבל לזה נגיע בהמשך הדרך. בנתיים תתחילו מהשילוש הקדוש: מצלמה יציבה, מיקרופון ותאורה טובה. כל השאר יגיע בהמשך.

תוכנות לעריכת סרטונים ועיצוב גרפי עליהן דיברנו בוובינר

תוכנות לעריכת סרטונים ועיצוב גרפי וסאונד איתן נעבוד

Adobe PhotoShop 
תוכנת עיצוב גרפי לעריכת תמונות, יצירת באנרים ופרסומים מעוצבים, עיצוב טאמבניילים ליוטיוב וכן בניית דמויות שנוכל להנפיש בהמשך.

Adobe Premiere 
תוכנת עריכת וידאו, שילוב של תמונות, קטעי וידאו וקטע סאונד לכדי סרטון אחד עבור פלטפורמות כמו יוטיוב, פייסבוק, אינסטגרם וטיקטוק

Adobe Character Animator
תוכנה להנפשת דמויות בעזרת מצלמת אינטרנט. את הדמויות ניתן לבנות בפוטושופ, אילוסטרטור וכן בתוכנות אחרות של Adobe

Cubase Pro
תוכנה לעריכת סאונד והפקה מוזיקלית איתה נקליט קריינויות ונערוך את הסאונד של סרטוני הוידאו. כמו כן ניתן להפיק איתה שירים מלאים גם אם אתם לא מנגנים על אף כלי. כמו כן ניתן לייצא ממנה ישירות את הסרטון המלא עם הסאונד שערכתם מבלי לחזור לPremiere

  • שימו לב: מנוי חינוכי לכל תוכנות אדובי יחד עולה כ70 שקלים לחודש באתר שלהם (לעומת  105 שקלים לחודש עבור מנוי רגיל). עם זאת, כדאי לדעת שניתן להוריד גרסת ניסיון חינם להתנסות במשך 30 יום.

תוכנות לעריכת סרטונים ועיצוב גרפי מקבילות וחינמיות

Gimp
תוכנה מקבילה לPhotoshop, איתה ניתן לעשות למעשה כמעט כל דבר שניתן לעשות בפוטושופ – לצרכים שלנו היא מספיקה בהחלט.

HitFilm Express
תוכנת Open Source לעריכת וידאו והיא בהחלט תוכנה רבת יכולות. לצרכים שלנו היא מספיקה, אך יש לה גם הרחבות בתשלום.

CrazyTalk
תוכנה להנפשת תמונות. היא לא חינמית אבל גרסת הבסיס שלה (סטנדרט) תשרת אותנו נאמנה.

עלות
29$ חד פעמי

Studio One Prime
תוכנה שנבנתה על ידי עובדים של Steinberg שיצרה את תוכנת Cubase איתה אני עובד וגרסתה החינמית תיתן לנו מענה מלא לצרכים שלנו כיוצרי וידאו וכן יכולה לתת לכם כלים לנסות להפיק שירים משלכם בכלים המגיעים עם התוכנה.

תוכנות נוספות הקיימות בשוק

תוכנות לעיצוב גרפי ועריכת תמונות בחינם

Krita
תוכנה שמומלצת מאוד על ידי צלמים שמרבים להשתמש בה לתיקון צבעים ושיפור איכות תמונות

Paint.NET
אחת התוכנות היותר ותיקות בתחום. תוכננה במקור להיות שדרוג לתוכנת ה”צייר” של הוינדוס ואכן מדובר בשדרוג רציני ויעיל.

Pixlr Editor
מדובר למעשה באתר אונליין בו ניתן לערוך תמונות ועיצובים גרפיים המתבססים על כח מעבד של השרת עליו האתר יושב ולא על כח העיבוד של המחשב שלכם. יתרון נוסף שהכל מתנהל בענן.

Photo Pos Pro
פוטו פוס פרו, היא אחת האלטרנטיבות הדומות יותר לפוטושופ מבחינת ממשק אך יש לה חיסרון בולט: רזולוצית הקבצים מוגבלת.

Photopea
תוכנה נוספת לעריכת תמונות אונליין בממשק וובי, המאפשרת עריכת תמונות ברמה גבוהה בדומה לLightroom של Adobe. חיסרון בולט שלה הוא שהיא מציגה פרסומות בגרסא החינמית

תוכנות לעריכת וידאו / תוכנות לעריכת סרטונים בחינם

Blender
במקור היא תוכננה כתוכנת אנימציה אך יש לה עורך וידאו יעיל מאוד והוא בהחלט מספיק לעורך הסרטונים הממוצע

 Lightworks
תוכנת עריכת וידאו מוכרת המאפשרת עריכת סרטונים קצרים וארוכים. יש לה גם גרסאות בתשלום הנותנות יותר אפשרויות.

Shotcut
שוטקאט התחילה בכלל כתוכנת עריכת וידאו למערכת הפעלה לינוקס אך עם הביקוש פותחה גם לPC וMacOS. יש לה המון אפקטים ופילטרים אך חיסרון בולט שלא ניתן לראות לראות Preview שלהם

DaVinci Resolve
מדובר בתוכנה שצברה תאוצה בשנים האחרונות ויש לה יכולות רבות. כמו כן יש לה גם גרסאות מפותחות יותר בתשלום.

Openshot
אחת התוכנות הטובות ביותר לעריכה עבור יוצרים צעירים. אופנשוט היא תוכנת קוד פתוח שמתפתחת כל הזמן אך לצערי אין לה הרבה סרטוני הדרכה כך שלאנשים רבים יהיה קשה ללמוד אותה.

מאיפה משיגים תמונות ללא זכויות יוצרים לשימוש חופשי

כחלק מהעבודה ביצירת תוכן ובמיוחד ביצירת סרטונים, אנו נדרשים לשלב תמונות ותכנים גרפים כדי למשוך את תשומת הלב. זה נכון כמעט לכל סוגי התוכן ובמיוחד בתחום הילדים.

אך כיוון שרובנו לא גרפיקאים או מאיירים ולא יכולים לייצר תכנים כאלה בעצמנו וגם אם כן, זמן הוא דבר שהיינו מעדיפים להשקיע בדברים אחרים… ארגנתי לכם רשימה של אתרים המציעים תוכן בחינם לכל שימוש ולכל מטרה ואפילו ללא צורך במתן קרדיט ליוצר המקורי.

את האתרים חילקתי לקטגוריות וציינתי מה כל אתר מציע וצירפתי קישור לאתר. מוזמנים לעבור על האתרים ולחפש אלמנטים שיתאימו לתוכן שאתם מתכוונים לצור אך תמיד זכרו לבדוק את הרישיון של כל אלמנט ואלמנט שאתם מורידים למרות שמדובר באתרים שמצהירים שמדובר בתוכן חינמי ולכל שימוש. עדיף לבדוק מראש ולא לקחת סיכון.

תמונות סטילס

Unsplash
אחד האתרים הגדולים המתמקד בתמונות סטילס ומאפשר שימוש בתוכן שבו ללא מגבלות וללא צורך במתן קרדיט.

New Old Stock
מאגר ייחודי של תמונות ישנות מאוד שהן בחזקת Public Domain,זאת אומרת שימוש פומבי כיוון שלא ידוע מי בעל זכויות היוצרים בהן

Burst
אתר תמונות סטילס נוסף שמאפשר שימוש בתוכן שבו ללא מגבלות וללא צורך במתן קרדיט.

Stocksnap
קטלוג תמונות סטוק ברישיון פתוח CC0 המאפשר למעשה כמעט כל שימוש בתמונות שהוא מציע

סרטוני וידאו

Videvo
אתר שנתקלתי בו תוך כדי עריכת הדף הזה. האתר מציע סרטוני וידאו בחינם (וגם קטעי מוזיקה וסאונד אפקטס בתשלום). רק וודאו כי בחיפוש אתם עושים סינון על פי רישיון – Royalty Free

Dareful
אתרי סרטוני סטוק סנוף של שני יוצרים המציעים קטעי וידאו באיכות  4K לשימוש חופשי אך יש צורך להרשם לאתר לשם כך.

Coverr
אתרי עם פוטג’י וידאו המתמקד בצילומי אווירה ומאפשר שימוש חופשי בתכנים ללא ציון קרדיט.

קטעי מוזיקה

Open Music Archive
אתר המוזיקה הכי ותיק ואמין שאני מכיר המציע קטעי מוזיקה חופשיים.

DL Sounds
אתה המציע מוזיקה מקורית לשימוש חופשי בפרסומות וסרטונים וללא מתן קרדיט (אלא אם צויין אחרת בשיר) אך מתנה זאת בהרשמה לאתר.

FreePD
אתרי מוזיקה ללא זכויות יוצרים כמעט ולא קיימים ברשת וזה אחד שעל פניו נותן מענה לעניין. המוזיקה טובה ונראה שהם מציינים שהכל חוקי

סאונד אפקטס

SoundImage
אתר המכיל סאונדים להורדה ושימוש חופשי. הסאונדים מסודרים לפי קטגוריות אווירה בSide Bar בצד הימני של האתר

FreeSound
מאגר אדיר של סאונדים שמשתמשים פרטיים מעלים. רשמו מה שאתם רוצים בחיפוש ותורידו. (רק שימו לב כי הרישיון הנבחר הוא CC0)

SoundBible
אחד האתרים הותיקים לסאונד אפקטס. פשוט רשמו בחיפוש את הצליל שאתם מחפשים ועברו על התוצאות. כל תוצאה שרשום ברישיון שלה Public Domain – בטוחה מבחינת רישיון שימוש.

אתרים המשלבים תמונות, וידאו, סאונד ושאר ירקות

Pixabay
אולי האתר המוכר ביותר לתמונות, וקטורים ואילוסטרציות, האתר מאפשר להוריד ממנו תוכן לכל סוגי השימושים בתוכן (גם שימוש מסחרי) ללא הגבלה ואפילו ללא קרדיט ליוצר. (כן אפשר להזמין אותם לקפה 😉 )

Pexels
אתר מוכר מאוד המשלב תמונות סטוק וכן סרטונים ממגוון סוגים לשימוש חופשי, מסחרי וללא מתן קרדיט

Pikwizard
אתר נוסף המשלב תמונות סטילס) וסרטונים עם רישיון שימוש CC00.

Mixkit
אתר המשלב סטוק סרטוני וידאו וספריית מוזיקה, חלקם בחינם לגמרי וחלקם בתשלום ואפילו תבניות לעבודה עם Premiere.

OpenGameArt
אתר שנמצא בשימוש בעיקר בברנז’ת המשחקים אך יש בו תכנים מכל הסוגים, כולל אייקונים, טקסטורות, סאונד אפקטס ומוזיקה. רק וודאו כי אתם מסמנים בחיפוש רישיון CC0 בלבד

Envato Elements
אתר שאני משתמש בו ה-מ-ו-ן. לא אגזים אם הייתי אומר על  בסיס שעתי. יש בו הכל. תמונות, וידאו, אייקונים, סאונדאפקטס מוזיקה ושלל דברים נוספים, אך שימו לב כי הוא לא אתר חינמי. מי שיש לו מעט תקציב – אני ממליץ בחום

עלות
16.5$ לחודש

אייקונים, וקטורים ואיורים

Public Domain Vectors
אתר נפלא לאייקונים ואיורים מצויירים ברמה ואיכות גבוהה, הניתנים בחינם תחת רישיון שימוש פומבי וללא מתן קרדיט למקור.

Clker
אתר חביב למציאת Clipartים (רק אותי המילה הזו מחזירה לשנות ה90 לגרסאות הראשונות של הוורד?) לשימוש חופשי. מרפרוף מהיר יש שם המון תוכן, מכל הסוגים וברמה לא רעה בכלל.

Clip Safari
אתר נוסף לאיורים, וקטורים ואייקונים. חלקם ברמה טובה וחלקם פחות אך שווה לחפור שם כדי למצוא אוצרות.

פונטים

Google Fonts
פונטים לשימוש חופשי בכל השפות. בקישור צירפתי לכם את עמוד הפונטים בעברית. הגיע הזמן לזנוח את Arial וכל הפונטים הבנאלים.

הגופניה
בלוג עם פונטים עבריים מגניבים ברישיון שימוש CC3 (שזה רישיון שדורש לתת קרדיט ליוצר,אך הוא העדיף להשאר אנונימי אז… לכו על זה)

אופיר שביט
באתר של אופיר מספר פונטים עבריים חינמים שהוא יצר ומוצעים להורדה ושימוש חופשי לכל מטרה. חפשו את כפתור ה”פונט חינם!”

Colmus
פונטים עבריים שימושיים ביותר לשימוש מסחרי

אלף אלף אלף
פונטים עבריים לשימוש מסחרי מבית אאא. שימו לב כי מותר להשתמש בפונטים האלה כטקסט רגיל בלבד ולא לשימוש ברשתות החברתיות.

אהבתם?
מכירים מישהו שזה יעניין אותו?
שתפו איתו את המאמר!

פרטים על כותב המאמר:

Picture of לירן חסון

לירן חסון

לירן חסון הוא יוצר תוכן ומפיק מוזיקלי העוסק בהפקת תוכן לימודי וכן תוכן שיווקי לבעלי עסקים כמו סרטונים לרשתות החברתיות, מוזיקה לפרסום וקריינויות וכמו כן הוא גם קולו של איזי העיפרון ויוצר הסרטונים של EzToddler. אם אתם מחפשים מישהו לעבוד איתו בנושא יצירת תוכן וידאו וגרפיקה לרשתות החברתיות ובניית קורסים, תוכן אאודיו כמו פודקאסטים ואף תוכן כתוב לקידום העסק שלכם - אני עומד לשירותכם.

בואו לעבוד איתי על תכנים לעסק שלכם

בְּרוּכִים הַבָּאִים לְקוּרְס הַהֲכָנָה לְכִתָּה א'